Google затяга контрола над уеб приложенията

За някои уеб приложения ще стане по-трудно да събират потребителски данни, в резултат на промени в изискванията, въведени от Google

След скорошната фишинг атака в пощенската услуга Gmail, достъпът на някои уеб приложения до данните на потребителите ще стане много по-труден, реши Google.

Новите приложения, които изискват достъп до потребителски данни, ще бъдат предмет на по-подробна проверка от страна на Google. Някои от тях дори ще подлежат на ръчен преглед за оценка на риска.

Докато проверката не приключи, потребителите няма да могат да одобряват разрешенията за данни, като вместо страницата за съгласие за разрешения ще се показва съобщение за грешка, поясниха от Google.

Разработчиците ще могат да искат от Google преглед по време на фазата на тестване, за да отворят приложенията си за потребителите. Google, от своя страна, поема ангажимент да обработва заявките в рамките на 3 до 7 работни дни. В бъдеще компанията ще позволи разглеждане на заявки и по време на фазата на регистрация на приложенията.

Разработчиците ще могат да продължат тестовете на приложенията си, дори преди да бъдат одобрени. Те ще трябва да влязат с профил на собственик или редактор на проекта в Google API Console. Оттам ще могат да добавят повече тестери и да започнат процеса на преглед.

За да добави допълнителен слой за сигурност, Google актуализира указанията за идентичност на приложенията. В тях се казва, че приложенията не трябва да заблуждават потребителите, т.е. да имат уникални имена и да не копират други приложения – нещо, което се е случвало безброй пъти досега.

Подготвяните промени могат да доведат до удължаване на времето преди дадено приложение да бъде публикувано, така че разработчиците следва да се съобразят с това при планирането, отбелязва Google.

Коментар