
Пазарът на цифрова реклама ще расте с 18% средногодишно в близките пет години, прогнозира изследователската компания Juniper Research. От 184 млрд. долара през настоящата година, обемът на световния пазар ще достигне 420 млрд. долара през 2022 г.
В категорията цифрова реклама анализаторите включват рекламата, доставяна посредством носими, мобилни и настолни устройства, както и чрез рекламни дисплеи извън помещенията.
[related-posts]
Ръстът на пазара за цифрова реклама не може да бъде спрян дори от блокиращите програми, въпреки че влиянието на адблокърите става значително. През 2022 г. тези програми ще отнемат 19% от обема на онлайн рекламата.
В същото време, благодарение на технологиите за изкуствен интелект, рекламата ще става по-целенасочена и ненатрапчива. Към 2022 г. подобни технологии ще се използват в около 75% от общия обем доставяна реклама, сочи анализът на Juniper Research.
