Ядосвате ли се, когато прекъсне интернет-връзката ви? Когато цифровите технологии спрат работа, хората със страх да не пропуснат нещо онлайн и пристрастените към интернет реагират доста бурно, посочва ново проучване на Хелион. Изглежда на пръв поглед логично, ала фактът, че учените се занимават с това, касае пряко работата на доставчиците на уеб-услуги по поддръжка и обслужване на клиентите.
Изследователите, започнали това проучване – психолозите д-р Лий Халингтън и д-р Марк Скейс от Университета Де Монтфорт във Великобритания – показват, че определени личностни нагласи влияят пряко на отклика на хората спрямо сривовете на технологиите. Тези потребители, които са по-невротични и екстровертни, демонстрират по-екстремни реакции при сривове на цифровите технологии.
Фрустрация – това е начинът, по който ние реагираме на сривовете на технологиите и комуникациите, с които работим, казва водещият автор д-р Лий Халингтън, цитиран от medicalxpress.com. Това състояние обаче има своите нюанси. Когато не можем да сме онлайн, ние реагираме с цяла палитра от емоции – ядосваме се, паникьосваме се или се депресираме.
Подобни лоши реакции обаче не само не са полезни; те могат да имат дългосрочно негативно влияние върху производителността и постигането на поставените цели. Сривът води до намаляване на ефективността на работата. С други думи, дори след възстановяването на функционирането на устройствата има голяма вероятност човекът да остане гневен, ядосан и съответно непродуктивен в работата си.
[related-posts]
От друга страна, разбирането за това как хората реагират на подобни ситуации може да помогне за правилното реагиране към фрустрацията. „Ако сривът на технологиите се дължи на злонамерена кибер-атака, то това може да повлияе на бизнеса на много хора – затова е важно да разбираме реакциите, за да минимизираме негативните ефекти“, казват психолозите.
Но това не е всичко. „Ако можем да разберем какво кара хората да реагират по определен начин и защо се появят тези различия, можем да се уверим, че когато има срив, хората ще получат правилната подкрепа и ще получат съответните релевантни знаци, насочващи ги как да получат помощ“, каза д-р Хадлингтън. Това може да бъде важно за работата на отделите по поддръжка и услуги за потребителите.
В рамките на проучването 630 участници на възраст между 18 и 68 години са попълнили онлайн въпросник, в който са докладвали за реакциите си при срив на технологиите, като например страх от липса на информация, гняв, недоволство и др. Резултатите показват, че най-острите негативни реакции всъщност са производни на т. нар. страх да не пропуснеш нещо, пристрастяването към интернет, екстровертните нагласи и невротизма.
Резултатите показват и ясна връзка между възрастта и реакциите: с увеличаването на възрастта нивото на чувство на неудовлетвореност, което човек изпитва заради срива, намалява.

2 коментара
Следващата стъпка е да се сдобиеш с една твоя пещера.
Защото и боя да сложиш, пак няма да се отървеш.
аз съм изключил WIFI-то у дома и от както го изключих спя през нощта като къпано бебе, гледах филм за тва на някои хора колко им вреди и реших да експериментирам като го изключа, оказа се че ми влияе и на мен, а при положение че имам 1 гигабит връзка с WIFI няма как да го използвам на 100%, за тва всичко на кабел, следващата стъпка е да боядисам спалнята с боя която спира всякакви такива вълни…