Столичани получиха страхотна придобивка за екологично придвижване в града. 100 електрически тротинетки вече са достъпни за споделено ползване в София, съобщиха от доставчика на услугата Lime.
Приблизително 4 минути ще са нужни за придвижване от Софийския университет „Св. Климент Охридски” до Народния театър „Иван Вазов” с електрическите тротинетки, казват от компанията. Е-скутерите са разположени по централни софийски улици, така че хората вече имат възможност да се придвижват по бърз, лесен и устойчив начин.
„Работим съвместно със Столична община, за да предложим забавно, удобно и интелигентно решение на някои предизвикателства, като например задръстванията и замърсяването на въздуха. Бихме искали да насърчим столичани да паркират автомобилите си и да се придвижват до дадена дестинация по-бързо и екологично с електрическа тротинетка”, коментира Тамаш Тот, оперативен мениджър в Lime.
Според тазгодишния Индекс за трафика на компанията TomTom, София е на 21-во място сред градовете с най-големи задръствания в Европа. В допълнение към това, София, както и много други европейски градове, е изправена пред сериозен проблем, свързан със замърсяването на въздуха поради географското си разположение и човешката дейност.
В столицата живеят над 1 260 000 души, а коефициентът за брой МПС на 1000 души население е 550-600 автомобила. Не само числеността, но и наличието на стари превозни средства с дизелови двигатели, са значителен източник на замърсяване на въздуха.
Намалявайки броя на автомобилите на пътя, услугата на Lime може да облекчи задръстванията и да спомогне за ограничаване на замърсяването, като прави градовете по-добри и жизнеспособни в бъдеще.
Столична община, чрез проект „Зелена София” към Асоциация за развитие на София, е изготвила отворен Меморандум за сътрудничество, чиято цел е да информира потребителите за услугата за споделени електрически тротинетки и правилата, които те трябва да спазват при използването й. Ползвателите на електрически тротинетки трябва да спазват всички правила за движение, които са приложими за велосипеди.
„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.
Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.
За да използват Lime, потребителите трябва да изтеглят мобилно приложение за Android или iOS, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код. Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират.
Отключването на Lime струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране. Компанията призовава потребителите винаги да носят каски, да спазват всички закони за движение и ограниченията на скоростта, да се придвижват само в определените зони като улици и велосипедни алеи, да паркират правилно извън обозначените пешеходни пътеки, служебни рампи и метро станции.
късно … вече е пълно с хвърчащи в нищото самодоволно усмихнати кертени носещи се на тези простотии и после просто изхвърлящи ги нейде си. Определено капитализма в най-чистия си и тъп вид се проявява с това. Един нормален велосипед е по-нискотехнологичен, няколко пъти по-евтин и след създаването си използва 0,000 микровата енергия. Докато тези неща имат почти постоянна нужда от батерии (защото това не са вашите собствени играчки, това е като такси – 3000 презареждания се достигат след няколко месеца само), постоянна нужда от енергия, струва безумно, невменяемо много, но пък за сметка на това е тежко и неудобно (с малките колела в точно нашата страна и нашите пътеподобни асфалтово гланцирани селски пътеки). Мда.
Хайде няма нужда. Да ги връщат от където са ги взели
20 лева на час……..ар ю факинг джоукинг????????????
Безумно скъпи са! За тия пари – спарк!