TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Илон Мъск: Tesla беше на около месец от фалит

Трудностите със серийното производство на Model 3 са изправили Tesla на ръба на фалита
(снимка: CC0 Public Domain)

Производителят на електромобили Tesla е бил на около месец от фалит, когато все още е обмислял как да произвежда масово седана Model 3, призна шефът на компанията Илон Мъск с публикация в Twitter.

Пускането на Model 3 е било екстремен стрес и „болка дълго време” – от средата на 2017 г. до средата на 2019 г. „Производствен и логистичен ад”, коментира Мъск в отговор на един от неговите последователи. Мъск често говори за „производствен и логистичен ад” при въвеждане на нов електромобил в масово производство.

В началото на 2019 г. – когато Tesla произвеждаше по-малко от 63 хиляди Model 3 на тримесечие – Мъск събра милиарди, като популяризира амбициите на компанията за самоуправляеми автомобили в Деня на автономността и в разговори с институционални инвеститори. Третото тримесечие на 2020 г. се оказа петото поред с рентабилност за Tesla, благодарение в голяма степен на продажбите на регулаторни кредити.

[related-posts]

Въпреки „производствения и логистичен ад” с Model 3 в САЩ, Tesla отвори нов завод в Шанхай, където целта е да произвежда 150 хиляди Model 3s годишно, а по-късно да увеличи годишната продукция до поне 250 хиляди електромобила, вкл. Модел Y и Модел 3.

В дискусията в Twitter Мъск защити и безпрецедентния си компенсационен пакет като мениджър на Tesla, отбелязва CNBC. Съгласно споразумение от 2018 г. в качеството си на главен изпълнителен директор той работи без заплата, но вместо това натрупва права за закупуване на акции в компанията на „заключени” цени, ако бизнесът постигне определени цели.

Мъск е спечелил няколко транша от този компенсационен пакет на стойност над 11 млрд. долара, докато бушува пандемията на коронавируса. В същото време Tesla намали заплатите на служителите и каза на работниците си да се върнат да произвеждат автомобили в завода във Фремонт, Калифорния, преди властите да сметнат, че това е безопасно.

още от категорията

Alphabet отчете експлозивен растеж в облака и AI

TechNews.bg

BYD забавя проектите си в Унгария, но ги ускорява в Турция

TechNews.bg

Много хора се чувстват зле от возенето в електромобили

TechNews.bg

Elevate разширява бизнеса си в Западна Европа

TechNews.bg

TSMC стана първата азиатска компания с капитализация $1 трлн.

TechNews.bg

Китай е изправен пред технологично прегряване

TechNews.bg

8 коментара

Anonymous 07/11/2020 at 11:39

Е как от фалит
стана най-скъпият авто производител в година която продажбите спрели заради куpонъ?

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:42

Short squeeze.
C $ от?

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:35

Джим Чанос е бил прав.

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:31

Дейвид Еинхор е бил прав.

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:44

Да си прави и
да претърпиш огромна загуба заради компютърна програма купуваща виртуални акции с виртуарни $.

Отговор
(о: 07/11/2020 at 08:31

По-вероятно е да са били 2-3 години след фалит, ако не беше “чичо Сам” да налива държавни пари по секретни военни договори …

Отговор
Anonymous 07/11/2020 at 11:47

Зaщo cчeтoвoдният бaлaнc нa Фeдepaлния peзepв мoжe дa ce изcтpeля дeceтoĸpaтнo

Отговор
:o) 06/11/2020 at 15:49

Всяко изказване на тоя генерира новини и анализи.
Милиони компании са били пред фалит и са направили нещо, но никой не пише за тях!

Отговор

Коментари