Производителят на електромобили Tesla е бил на около месец от фалит, когато все още е обмислял как да произвежда масово седана Model 3, призна шефът на компанията Илон Мъск с публикация в Twitter.
Пускането на Model 3 е било екстремен стрес и „болка дълго време” – от средата на 2017 г. до средата на 2019 г. „Производствен и логистичен ад”, коментира Мъск в отговор на един от неговите последователи. Мъск често говори за „производствен и логистичен ад” при въвеждане на нов електромобил в масово производство.
В началото на 2019 г. – когато Tesla произвеждаше по-малко от 63 хиляди Model 3 на тримесечие – Мъск събра милиарди, като популяризира амбициите на компанията за самоуправляеми автомобили в Деня на автономността и в разговори с институционални инвеститори. Третото тримесечие на 2020 г. се оказа петото поред с рентабилност за Tesla, благодарение в голяма степен на продажбите на регулаторни кредити.
Въпреки „производствения и логистичен ад” с Model 3 в САЩ, Tesla отвори нов завод в Шанхай, където целта е да произвежда 150 хиляди Model 3s годишно, а по-късно да увеличи годишната продукция до поне 250 хиляди електромобила, вкл. Модел Y и Модел 3.
В дискусията в Twitter Мъск защити и безпрецедентния си компенсационен пакет като мениджър на Tesla, отбелязва CNBC. Съгласно споразумение от 2018 г. в качеството си на главен изпълнителен директор той работи без заплата, но вместо това натрупва права за закупуване на акции в компанията на „заключени” цени, ако бизнесът постигне определени цели.
Мъск е спечелил няколко транша от този компенсационен пакет на стойност над 11 млрд. долара, докато бушува пандемията на коронавируса. В същото време Tesla намали заплатите на служителите и каза на работниците си да се върнат да произвеждат автомобили в завода във Фремонт, Калифорния, преди властите да сметнат, че това е безопасно.
Зaщo cчeтoвoдният бaлaнc нa Фeдepaлния peзepв мoжe дa ce изcтpeля дeceтoĸpaтнo
Да си прави и
да претърпиш огромна загуба заради компютърна програма купуваща виртуални акции с виртуарни $.
Short squeeze.
C $ от?
Е как от фалит
стана най-скъпият авто производител в година която продажбите спрели заради куpонъ?
Джим Чанос е бил прав.
Дейвид Еинхор е бил прав.
По-вероятно е да са били 2-3 години след фалит, ако не беше “чичо Сам” да налива държавни пари по секретни военни договори …
Всяко изказване на тоя генерира новини и анализи.
Милиони компании са били пред фалит и са направили нещо, но никой не пише за тях!