Защо някои уебсайтове ни покачват кръвното налягане

Неудобства и дразнещи елементи на уебстраниците могат да покачат кръвното налягане
(снимка: CC0 Public Domain)

Повечето от нас са свикнали да използват различни уебсайтове всеки ден по множество причини. Но независимо дали става въпрос за онлайн банкиране или пазаруване, хората искат потребителското изживяване (UX) с уебсайта да бъде безупречно и приятно, доколкото е възможно. За съжаление не винаги е така.

Кои проблеми с уебсайтовете причиняват на потребителите най-голям стрес? Интересувайки се от потребителското изживяване, британската агенция Cyber ​​Duck UX създаде три уебсайта с многобройни проблеми и ангажира 1100 доброволци да ги тестват, за да установи кои проблеми причиняват на потребителите най-голям стрес, измерен с нивата на кръвното им налягане.

Резултатите от изследването показват, че уебстраниците с бавно зареждане причиняват на потребителите най-голям стрес, тъй като средните нива на кръвното налягане на участниците в експеримента са скочили от 111 mm Hg на 134 mm Hg (милиметри живачен стълб). Това е изумително увеличение с 21% на кръвното налягане, отбелязва агенцията.

Средните времена на зареждане на страниците, използвани в проучването, са били между 8,8 и 10,5 секунди. По време на тестовете участниците са използвали думи като „разочароващо” и „мъчително”, за да опишат скоростта на зареждане на уебстраниците. Според тестващите, всичко над пет секунди време за зареждане е „неудобно” и „неприемливо”.

Наличието на множество изскачащи прозорци е на втора позиция в незавидната класация, тъй като причинява покачване на кръвното налягане от 108 mm Hg до 130 mm Hg. Изскачащите прозорци, които участниците в теста са виждали, включват абонаменти за бюлетини, кодове за отстъпки и промоционални оферти. Според потребителите, използването на множество изскачащи прозорци е „досадно” и „ненужно”.

На трето място е автоматичното възпроизвеждане на музика, при което кръвното налягане на участниците в експеримента се повишава средно с 20% – от 106 mm Hg на 127 mm Hg. Потребителите смятат, че нежеланото възпроизвеждане на музика в уебсайтовете е „вбесяващо” и „разрушително” [за потребителското изживяване].

Четвъртата позиция е за „счупените страници”, които връщат грешка 404. По време на експериментите те са повишили кръвното налягане на участниците със 17% – от 107 mm Hg на 125 mm Hg.

За сравнение, видеоклиповете с автоматично възпроизвеждане са по-малко дразнещи от музиката – класират се на пето място, тъй като при тях кръвното налягане се повишава от 104 mm Hg до 121 mm Hg, или с 16%. Въпреки че видеоклиповете с автоматично възпроизвеждане са „разсейващи”, за участниците в теста е било по-лесно да открият и изключат източника, в сравнение с автоматичното възпроизвеждане на музика.

Шестата позиция е за некликаеми бутони от типа call-to-action (CTA, приканващи към действие). Стресът от тях води до покачване на кръвното налягане с 14%, или от 105 mm Hg на 120 mm Hg.

Интересно е, че чак на седмо място са уебсайтовете с трудно четим шрифт – неудобство, които води до 13% повишаване на нивата на кръвното налягане на участниците в теста – от 104 mm Hg на 118 mm Hg. Потребителите определят шрифтовете като „неприветливи” и „несъобразени”.

На осмо място са изображенията, които не се зареждат. Този недостатък води до покачване на кръвното налягане на потребителите с 12% – от 101 mm Hg до 113 mm Hg.

Слайдерите с изображения заемат девето място. В рамките на изследването е тествана уебстраница с девет слайдера на изображения – използването им е повишило кръвното налягане на участниците в експеримента от  99 mm Hg на 109 mm Hg. Според потребителите, наличието на  на повече от три слайдера с изображения е „прекомерно”, а уебстраниците са „пренаситени”.

На десето място се нареждат дезориентиращите анимации в уебсайтовете, които предизвикват само 5% покачване на кръвното налягане на участниците в експеримента – от 102 mm Hg на 107 mm Hg.

В изследването са използвани само показания на систоличното (mm Hg) кръвно налягане (нормалните стойности са 90-120 mm Hg). Участниците в теста са били във възрастовия диапазон 20-58 години и никой от тях не е имал заболявания и здравословни проблеми преди да се включи в експеримента.

Коментари по темата: „Защо някои уебсайтове ни покачват кръвното налягане”

добавете коментар...

  1. Ремонт Инверторни Електрожени

    Защо някои уебсайтове ни покачват кръвното налягане
    ==============================================

    Защото нон-стоп ни облъчват с фейк нюз и долнопробна пропаганда.

Коментар