Как се развиват потребителските интерфейси и преживявания

Напреднали технологии променят начините, по които клиентите взаимодействат с марките
(снимка: CC0 Public Domain)

Дигитализирането на почти всичко идва с очакванията за по-добро потребителско изживяване. AR, VR, метавселената, AI и GenAI – всички тези технологии имат потенциал да подобрят потребителското изживяване и ефективността в търговията на дребно по доказуем начин.

В някои случаи напредналите технологии променят начините, по които клиентите взаимодействат с марките. Търговците на дребно предлагат 3D интерактивно съдържание, така че клиентите да правят неща като изследване на продукт в 3D пространство, като например обръщане на обувка надолу и настрани, за да разберат по-пълно дизайна. По подобен начин AR възможностите на Amazon позволяват на купувачите да видят как една обувка би изглеждала на крака им.

И в двата случая 3D изображенията, със и без AR (допълнена, разширена реалност), внасят аналогови изживявания в цифровата среда. Колкото по-истински се чувстват дигиталните преживявания, толкова по-вероятно е хората да се впуснат в тях.

„Вярвам, че най-голямата промяна ще бъде в начина, по който преживяваме медиите”, казва Михал Коор, главен изпълнителен директор и основател на платформата за управление на 3D/AR активи Vectary, в интервю за Information Week.

„Например, ако гледате четириминутен видеоклип, някой е създал времева линия на всички неща, които ще се случат, но ако ви дам достъп до пространството, което можете да изследвате, ще прекарате 50 минути и това ще бъде вашата история, различна от тази на всички останали потребители. Това е новото”, пояснява Коор.

Ангажиране на повече сетива за по-завладяващо изживяване

От дълго време дизайнерите на продукти се възползват от желанието на потребителите за по-реалистични изживявания, независимо дали става дума за предоставяне на столове за игри, които помагат на играчите да „почувстват” играта, или звукови системи за домашно кино, които осигуряват изживяване, подобно на кино.

Според Verified Market Reports, дигиталната съставка, комбинирана с AR и VR, помага за по-завладяващи изживявания в индустрии като здравеопазване и ароматерапия, игри и развлечения, търговия на дребно и маркетинг, както и персонализирано здраве и начин на живот. Цифровото възприятие също е полезно за наблюдение на околната среда и безопасност.

„В момента повечето изживявания в електронната и физическата търговия на дребно са обикновени, двуизмерни неща. Повтарящият се цикъл на щракване и превъртане се превърна в норма, оставяйки много да се желае по отношение на вълнението и ангажираността. Това статукво е узряло за промяна”, казва Майкъл Закур, основател и главен стратег в консултантската фирма за търговия на дребно 5 New Digital.

Марки, търговци на дребно и компании за потребителски опаковани стоки (CPG) трансформират скучното, плоско, „непотапящо пазаруване” в триизмерно, динамично, ангажиращо изживяване. Ключът за компаниите е да направят това онлайн и в магазина и след това да го свържат чрез обединена търговия, за да постигнат:

  • по-ниски разходи за придобиване на потребители и логистика;
  • увеличен органичния трафик;
  • увеличени реализации от средно 2-6% до 10, 20 или 30%;
  • увеличени средни обеми на поръчки;
  • дългосрочна клиентска стойност.

По-конкретно, Закур казва, че страниците с описание на 3D продукти осигуряват 15-20% по-високи проценти на реализация, а стриймингът генерира 3X до 7X по-високи реализации.

„Walmart определя индустриалния стандарт за подобряване на UX и UI, като се включи в „новия модел на търговия на дребно”, който е пълна интеграция на онлайн, офлайн, технологии, развлечения/медии и верига за доставки”, казва Закур.

По неговите думи, новата UX/UI парадигма, която беше изобретена и усъвършенствана от Alibaba, сега се разпространява в световен мащаб.

Наскоро 5 New Digital проведе двучасово събитие на живо за голяма компания за луксозно облекло в Ню Йорк, по време на което търговецът на дребно продаде повече от водещ магазин. Четириседмичното проследяване на събитията показва, че трафикът на водещите магазини се е увеличил с 52%, а онлайн трафикът се е увеличил с 42%. Последователите и споделянията в социалните медии скочиха с 25%, докато средната стойност на поръчката (AOV) се увеличи в каналите с 20%.

В областта на плащанията разработчиците са фокусирани върху създаването на интеграции и преживявания, които правят плащанията толкова прости и безпроблемни, колкото светването на електрическа крушка.

„Колкото по-невидимо е едно плащане, толкова по-интелигентно е то. Ако се замислите, това е магията на приложенията за споделени пътувания – изживяването при плащане е просто да излезете от колата. Когато водачът напусне превозното средство, плащането се задейства автоматично”, казва Майк Бландина, ръководител на технологиите за плащания във фирмата за финансови услуги JP Morgan Chase.

Според него, биометричните данни и плащаният чрез докосване предлагат подобни бързи и удобни изживявания, които насърчават лоялност към марката. В името на по-доброто потребителско изживяване и киберсигурността, плащанията все повече се фокусират върху доказването на самоличността на потребителя по бърз и лесен начин.

„В момента разработчиците са фокусирани върху преминаване от плащания, базирани на идентификационни данни, като информация за валидна карта, до плащания, базирани на самоличност, при които транзакцията се проверява чрез установяване кой всъщност стои зад нея”, казва Бландина. „Има различни начини да направите това, от плащане с лице, длан или устройство, тъй като предпочитанията се различават между поколенията”.

Данните също са важни

От зората на интернет маркетолозите използват данни, за да разберат по-добре клиентите и тяхното поведение. Възможностите напредват с развитие на технологията, като се преминава отвъд историческите отчети към прогнозиране и персонализирани препоръки.

Досега данните са били благословия и проклятие за дизайнерите. От една страна, те имат прозрения, базирани на данни, докато преди можеха само да правят обосновани предположения. Но проектирането на UX, базиран само на данни, може да пропусне целта.

„Метриките не могат да заменят интуицията. Реалността е, че колкото по-широки са вашите идеи, показателите стават по-трудни за артикулиране”, казва Джени Чанг, ръководител на дизайна в доставчика на платформа за анализ на данни Amplitude. „Не се лишавайте от интуицията какво трябва да направите, за да се разграничите на пазара, а след това показателите стават първостепенни за успеха”.

Данните също са ценни за дизайнерите на изкуствен интелект. В наскоро публикувана прогноза на OCTO за дизайна през 2024 г. близо половината (49%) от анкетираните вярват, че изкуственият интелект ще ускори процесите на дизайн и иновации в ранен етап, а 47% отбелязват, че AI ще подобри креативността на тяхната марка. Само 11% смятат, че това може да намали креативността на тяхната организация.

„Една значителна трансформация се случва в областта на генеративния дизайн, където AI алгоритмите се използват за изследване на обширни дизайнерски пространства и генериране на оптимални решения въз основа на предварително дефинирани параметри”, казва Джъстин Сиротин, основател в OCTO. „Този ​​подход ускорява итеративния процес на проектиране и едновременно с това разкрива иновативни решения, които може да са убягнали на човешките дизайнери”.

Използвайки силата на изкуствения интелект, дизайнерите могат да изследват безброй вариации и бързо да се доближат до най-ефективните решения.

Заключение

Търговците на дребно научиха преди време, че разделянето на аналогови и дигитални изживявания е лоша идея. Оттук дойде възходът на многоканалния и омниканалния маркетинг и пътуванията на клиентите.

3D, AR, VR, AI и GenAI са средства за създаване на завладяващи, интерактивни дигитални потребителски изживявания, които са по-реалистични. Въпреки че те са по-модерни от аналоговите, в крайна сметка потребителите искат дигитални изживявания, които са възможно най-близки до реалистичните, защото просто ги чувстват по-естествени.

Коментар