Повечето от нас са свикнали да използват различни уебсайтове всеки ден по множество причини. Но независимо дали става въпрос за онлайн банкиране или пазаруване, хората искат потребителското изживяване (UX) с уебсайта да бъде безупречно и приятно, доколкото е възможно. За съжаление не винаги е така.
Кои проблеми с уебсайтовете причиняват на потребителите най-голям стрес? Интересувайки се от потребителското изживяване, британската агенция Cyber Duck UX създаде три уебсайта с многобройни проблеми и ангажира 1100 доброволци да ги тестват, за да установи кои проблеми причиняват на потребителите най-голям стрес, измерен с нивата на кръвното им налягане.
Резултатите от изследването показват, че уебстраниците с бавно зареждане причиняват на потребителите най-голям стрес, тъй като средните нива на кръвното налягане на участниците в експеримента са скочили от 111 mm Hg на 134 mm Hg (милиметри живачен стълб). Това е изумително увеличение с 21% на кръвното налягане, отбелязва агенцията.
Средните времена на зареждане на страниците, използвани в проучването, са били между 8,8 и 10,5 секунди. По време на тестовете участниците са използвали думи като „разочароващо” и „мъчително”, за да опишат скоростта на зареждане на уебстраниците. Според тестващите, всичко над пет секунди време за зареждане е „неудобно” и „неприемливо”.
Наличието на множество изскачащи прозорци е на втора позиция в незавидната класация, тъй като причинява покачване на кръвното налягане от 108 mm Hg до 130 mm Hg. Изскачащите прозорци, които участниците в теста са виждали, включват абонаменти за бюлетини, кодове за отстъпки и промоционални оферти. Според потребителите, използването на множество изскачащи прозорци е „досадно” и „ненужно”.
На трето място е автоматичното възпроизвеждане на музика, при което кръвното налягане на участниците в експеримента се повишава средно с 20% – от 106 mm Hg на 127 mm Hg. Потребителите смятат, че нежеланото възпроизвеждане на музика в уебсайтовете е „вбесяващо” и „разрушително” [за потребителското изживяване].
Четвъртата позиция е за „счупените страници”, които връщат грешка 404. По време на експериментите те са повишили кръвното налягане на участниците със 17% – от 107 mm Hg на 125 mm Hg.
За сравнение, видеоклиповете с автоматично възпроизвеждане са по-малко дразнещи от музиката – класират се на пето място, тъй като при тях кръвното налягане се повишава от 104 mm Hg до 121 mm Hg, или с 16%. Въпреки че видеоклиповете с автоматично възпроизвеждане са „разсейващи”, за участниците в теста е било по-лесно да открият и изключат източника, в сравнение с автоматичното възпроизвеждане на музика.
Шестата позиция е за некликаеми бутони от типа call-to-action (CTA, приканващи към действие). Стресът от тях води до покачване на кръвното налягане с 14%, или от 105 mm Hg на 120 mm Hg.
Интересно е, че чак на седмо място са уебсайтовете с трудно четим шрифт – неудобство, които води до 13% повишаване на нивата на кръвното налягане на участниците в теста – от 104 mm Hg на 118 mm Hg. Потребителите определят шрифтовете като „неприветливи” и „несъобразени”.
На осмо място са изображенията, които не се зареждат. Този недостатък води до покачване на кръвното налягане на потребителите с 12% – от 101 mm Hg до 113 mm Hg.
Слайдерите с изображения заемат девето място. В рамките на изследването е тествана уебстраница с девет слайдера на изображения – използването им е повишило кръвното налягане на участниците в експеримента от 99 mm Hg на 109 mm Hg. Според потребителите, наличието на на повече от три слайдера с изображения е „прекомерно”, а уебстраниците са „пренаситени”.
На десето място се нареждат дезориентиращите анимации в уебсайтовете, които предизвикват само 5% покачване на кръвното налягане на участниците в експеримента – от 102 mm Hg на 107 mm Hg.
В изследването са използвани само показания на систоличното (mm Hg) кръвно налягане (нормалните стойности са 90-120 mm Hg). Участниците в теста са били във възрастовия диапазон 20-58 години и никой от тях не е имал заболявания и здравословни проблеми преди да се включи в експеримента.
Защо някои уебсайтове ни покачват кръвното налягане
==============================================
Защото нон-стоп ни облъчват с фейк нюз и долнопробна пропаганда.