ЕС подхвана WhatsApp за потребителските данни

WhatsApp се сблъска с трудности при прокарване на новата си политика за поверителност в ЕС
(снимка: CC0 Public Domain)

Европейският съюз даде на WhatsApp срок от един месец, за да отговори на притесненията на властите относно новите условия на услугата, които възмутиха потребителите и специалистите по поверителност онлайн.

В четвъртък Европейската комисия заяви, че WhatsApp трябва да обясни как обработва потребителски данни. Служителите на ЕК настояват WatsApp да докладва как и защо потребителските данни се споделят между месинджъра и трети страни.

„WhatsApp трябва да гарантира, че потребителите разбират с какво се съгласяват и как се използват личните им данни”, заяви еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс, цитиран от Bloomberg. „Очаквам WhatsApp да отговаря напълно на разпоредбите на ЕС, които защитават потребителите и тяхната поверителност”.

WhatsApp обяви промените в политиката си за поверителност преди година, но трябваше да отложи въвеждането им до май, поради обществената реакция относно това какви данни събира месинджърът и как споделя тази информация с Meta (Facebook). Тогава Европейската асоциация за правата на потребителите (BEUC) се оплака, че новите условия не са прозрачни.

BEUC вярва, че WhatsApp се опитва да скрие информация за новата си политика, като полага основата за обработка на данни без реално съгласие на потребителите.

След публикуването на новите изисквания на ЕС, WhatsApp заяви, че компанията “с нетърпение очаква да обясни как защитава поверителността на потребителите в съответствие със законодателството на ЕС”.

Коментар