
(снимка: CC0 Public Domain)
Глобалният пазар на софтуер за сътрудничество (съвместна работа) достигна 29,1 милиарда долара през 2021 г., което е ръст от 28,4% на годишна база. Разходите за такъв софтуер нарастват с двуцифрен темп в продължение на пет последователни години, по данни на IDC.
Силното възстановяване се дължи на редица фактори, включително увеличаване на броя на служителите в компаниите, закупуване и интегриране на бизнеси с няколко решения за задоволяване на техните корпоративни нужди, както и по-високи цени на продуктите на пазара и появата на нови функции.
Анализът на IDC сочи, че продажбите растат във всички сегменти от пазара на софтуер за съвместна работа, включително технологиите за конференции и виртуални събития, имейл приложенията и продуктите за сътрудничество в рамките на корпоративни общности.
IDC изброява няколко предимства на технологиите за сътрудничество: възможността да се работи отвсякъде, създаването на по-продуктивна и приобщаваща общност на работната сила и дигиталната бизнес трансформация.
„Очакването и възприемането на тези приложения на работното място и извън него се превърна в нещо естествено”, казва анализаторът Уейн Курцман. „През следващите години платформите за сътрудничество ще станат по-привлекателни, визуални, функционални и популярни в общностите. Интелигентните функции ще се развиват бързо, за да поддържат работа от всяко място”.
[related-posts]
Според прогнозата на IDC, глобалният пазар на приложения за сътрудничество ще нарасне до 63,8 милиарда долара през 2026 г. Партньорствата между доставчиците на софтуер ще стават все по-важни за тясно интегриране на различни функционалности на приложенията.
Общоприетите услуги за сътрудничество постепенно се превръщат в инфраструктурни услуги, което ги изолира все повече една от друга. Microsoft и Google навлязоха на пазара, като вградиха инструменти за сътрудничество в свои собствени облачни офис пакети, които се използват от много компании.
Анализаторите смятат, че разработчиците на офис пакети извън облака трябва да се съсредоточат върху конкретни сценарии: продажби, маркетинг, поддръжка на клиенти, доставки и т.н.
