Глобалният пазар на оборудване, софтуер и услуги за сътрудничество на служителите (решения за съвместна работа) достигна $15 милиарда през второто тримесечие на 2022 г., което е увеличение от 8% спрямо предходната година, сочи проучване на анализаторите от Synergy Research Group.
Делът на локалните продукти, които са инсталирани в ИТ инфраструктурата на компаниите, продължава да намалява и сега възлиза на 20% срещу 30% през второто тримесечие на 2021 г. Облачният сегмент демонстрира най-високи темпове на растеж, включително решенията UCaaS, CCaaS и CPaaS, чиито продажби в периода април-юни 2022 г. надхвърлят $7 милиарда (17% ръст на годишна база).
Според проучването, Microsoft остава абсолютен лидер на пазара на технологии за сътрудничество и продължава да поддържа стабилен пазарен дял, благодарение на широка гама от продукти и услуги. Cisco запазва второто място в генералното класиране, но за компанията е все по-трудно да запази позицията си поради натиск от страна на Microsoft и конкуренти, които се „изстреляха“ нагоре по време на пандемията от коронавирус.
Услугата за видеоконференции Zoom, която показа огромен ръст през последните четири години, затваря челната тройка на доставчиците на технологии за сътрудничество. На четвърто място е Twilio, чийто бизнес сега се разраства много по-бързо от конкурентите, благодарение на доминацията в нововъзникващия сегмент на CPaaS (комуникационна платформа като услуга). Twilio печели около 2,5 милиарда долара годишно от продажба на такива продукти.
Други бързо развиващи се доставчици на продукти за сътрудничество включват RingCentral, NICE, Five9 и Sinch. „Въздействието на пандемията отвори вълнуващи нови пазари за съвместна работа, особено в услугите и устройствата за видеоконференции. Това доведе до бърза промяна, която иначе би отнела десетилетие“, каза Джеръми Дюк, основател и главен анализатор в Synergy Research Group.
„Пазарът на сътрудничество продължава да се развива бързо, тъй като се появяват нови технологии и услуги за подобряване на управляемостта и производителността на офисните, отдалечените и хибридните работници“, обобщава ситуацията анализаторът.