В отговор на съвременната дигитална трансформация и новите начини на екипна работа, решението Microsoft 365 вече комбинира цялата система от продукти и услуги на компанията – операционна система, дигитално работно място и средства за защита. Това обяви Ема Попова, SSP за Office 365 в Майкрософт България, по време на първото представяне на Microsoft 365 F1 у нас след световната премиера на продукта, състояла се в края на миналата година. Събитието бе организирано от Компарекс България със съдействието на Майкрософт.
Основен фокус на Microsoft 365 F1 са отдалечените служители – тези, които са на първата линия на бизнеса и са контактната точка с клиентите, обясни Ема Попова. Такива са служителите в директен контакт с клиенти, особено в търговията на дребно, хотелиерството и транспорта, търговските сътрудници, работниците по поддръжката, медицинските екипи и др., както и мобилните служители по принцип. Всички те се сблъскват с едни и същи предизвикателства, сред които са трудностите по управление на графици и задачи, проблемите при провеждане на обучения, лошата комуникация с корпоративния офис и т.н.
Microsoft 365 включва Office 365, Windows 10 Enterprise и Enterprise Mobility + Security. „Windows 10 с вградената си антивирусна програма Windows Defender е последната и най-сигурната операционна система, създавана от Microsoft. Office 365 пък от своя страна предлага много повече функционалност и мобилност, в сравнение с локално инсталираната версия на Office“, подчерта Ема Попова.
В унисон с новите начини на екипна работа, основни инструменти в Office 365 Enterprise F1 за споделена работа, свързване на организации, екипи и служители и достъп до съдържание и ресурси са Exchange Online, SharePoint Online, OneDrive for Business, Skype for Business, Yammer и Delve. Като средство за комуникация в големи екипи, например, Yammer на практика замества корпоративния „спам“ в електронната поща и прави работата на екипите много по-продуктивна и лесна. Delve, от своя страна, представлява дашборд, който обединява хора и съдържание и през който могат да се следят документи, по които се работи, ако те са споделени в корпоративните пространства, обясни Ема Попова.
Наскоро бе обявен и Microsoft Teams, част от Office 365, който представлява интерфейс, обединяващ множество функционалности и улесняващ значително съвместната работа на екипите. Teams предоставя богати възможности за чат, групов чат, организиране на екипи от хора, които работят по даден проект, организиране на срещи и поддържане на история от тези срещи. Работата на всеки екип в Teams е подкрепена „отдолу“ с SharePoint слой с документи, календар, мейлбокс и др., обясни Валери Захариев, консултант по облачни продажби в Компарекс, демонстрирайки на живо функционалностите на Teams.
Сериозно внимание в Office 365 F1 е отделено също така на сигурността, като се защитават входната врата и данните и се осъществява превенция от външни атаки, акцентира Ема Попова. Като цяло, сигурността е структурирана в 4 категории – управление на идентичността и достъпа, управление на мобилните устройства и приложенията, защита на информацията и защита от заплахи.
Възможно е също така чрез Azure Active Directory да се определят привилегировани роли за достъп, а отделно се извършва защита на „он премис“ устройствата и мобилните устройства. Над 1 милиард долара годишно влага Майкрософт за разработки в областта на сигурността, подчерта Ема Попова.
Важен нов елемент от Office 365 Enterprise F1 е също така е Microsoft StaffHub – инструмент, позволяващ създаване, актуализиране и управление на графици и задачи, създаване на графици на смени и разпространението им към мобилните устройства за служителите, както и задаване на задачи към тези служители. От друга страна, благодарение на StaffHub, мениджърите вече могат да отделят по-малко време за създаване и организиране на работния си ден и повече за своите екипи, клиенти и управление на ежедневните операции.
Един от първите клиенти на Майкрософт за F1 е търговецът на дребно Марк и Спенсър, стана ясно още по време на събитието. Именно в ритейл компанията F1 помага да се решат проблемите, свързани с непълната комуникация, различната ангажираност, увеличеното текучество на служителите от първата линия и др.
При миграцията към облака и облачните услуги обаче много клиенти се сблъскват със сериозни предизвикателства, сподели Димитър Вълов, Chanel Manager CSP&SPLA в Компарекс. Сред тях като основни той посочи липсата на опит и техническа експертиза как да се извърши миграцията и управлението на Office 365, определяне на правилния микс за лицензиране въз основа на изискванията на потребителите, как да се определи и гарантира наличността на услугите в облака 24/7, какви инструменти да се ползват за гарантиране на сигурността и не на последно място – ценовата оптимизация.
Услугата Unified Cloud Management на Компарекс е насочена именно към преодоляване на тези предизвикателства, уточни Димитър Вълов и посочи, че тя включва планиране и дизайн на Office 365 стратегията, или т.нар. onboarding (внедряване). Тя включва също така поддръжка 24/7 с ескалационен път към Майкрософт, оптимизиране чрез наблюдение на работното натоварване и ефективно управление на новите функционалности, които Майкрософт пуска на всеки 3 месеца.
„Ние в Компарекс сме запознати с тези функционалности доста време преди тяхното пускане. Затова можем да обсъдим с клиента какво и как иска да се внедри, така че при пускане на новата функционалност той да бъде в състояние да я ползва по начина, по който желае“, обясни Димитър Вълов.
И не на последно място, услугата на Компарекс включва управление на облачните услуги за клиента. Това означава на практика подобряване наличността на услугите, увеличаване на сигурността и оптимизиране на разходите.
До момента Компарекс има над 5 милиона мигрирани потребители в облака, над 400 клиента, а над 100 клиента използват услугата Unified Cloud Management на компанията, обобщи в заключение Димитър Вълов.