Вторият по големина телекомуникационен оператор в Австралия, Optus, заяви, че ще се свърже с до 10 милиона клиенти, чиито лични данни са били отвлечени при „сложа“ хакерска атака. Фирмата добави, че корпоративни клиенти не са били компрометирани.
Кели Байер Росмарин, главен изпълнителен директор на Optus, е ядосана и съжалява, че „лице, намиращо се отвъд океана, е проникнало в базата данни на компанията с информация за клиентите, достъпвайки домашни адреси, шофьорски книжки и номера на паспорти“.
Случаят се определя като един от най-големите пробиви в киберсигурността в страната. Смята се, че около 9,8 милиона акаунта са компрометирани. Това се равнява на 40% от населението на Австралия.
Все пак „това е най-лошият сценарий (и) имаме основание да вярваме, че броят им всъщност е по-малък“, каза Байер Росмарин. Според нея, корпоративните клиенти изглеждат незасегнати и няма индикации, че хакерът е взел данните за банковите сметки или паролите на клиентите.
Полицията и органите по киберсигурност все още разследват атаката, за която Optus съобщи на клиентите си в четвъртък.
„Ще идентифицираме конкретно кои клиенти (са били засегнати) и проактивно ще се свържем с всеки от тях с ясни обяснения какво от тяхната информация е било разкрито и взето“, каза Байер Росмарин на брифинг. „Разочарована съм, че не можахме да го предотвратим… и много съжалявам“, добави тя.
Не бяха оповестени подробности за това как нападателят е пробил сигурността на компанията, като екипът се позова на текущо криминално разследване. Фирмата отбеляза, че IP адресът на нападателя „изглежда се движи между неуточнени държави в Европа“.
Като голяма телекомуникационна компания Optus винаги е смятана за мишена за кибератаки и винаги досега се е справяла с опитите за пробиви в корпоративните системи. Все пак „този конкретен случай не е подобен на каквото и да е, което сме виждали преди, и за съжаление беше успешен“, каза Росмарин.