
Изграждането на повече зарядни станции е основна стъпка за увеличаване на дела на екологичните превози в България, заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща за политиките и мерките за въвеждане на устойчива и екологична мобилност.
Над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са на повече от 15 години, а леките автомобили до 5 години са едва 4,5%, съобщи министърът. Затова се обсъжда създаването на единен регистър на употребяваните автомобили, който да съдържа информация за регистрация, застраховки, технически прегледи, извършени ремонтни дейности, реални километри пробег и други данни за състоянието на автомобила.
Един от основните стимули за увеличаване на броя на електрическите автомобили е изграждането на повече зарядни станции. „Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с двигател с вътрешно горене или електрически. Липсата на мрежа от зарядни станции също оказва влияние и затова е необходимо държавата и бизнесът да работят заедно за по-бързото изграждане на необходимата мрежа”, заяви Гвоздейков.
[related-posts]
Транспортният министър посочи още, че трябва внимателно да се обмислят законодателните промени, които целят да увеличат дела на екологичните автомобили.
На срещата бе обсъден и напредъкът по подготовката на Закон за насърчаване на електрическата мобилност, както и различни механизми на национално и местно ниво за подпомагане на собствениците на електрически автомобили. Предстои на ниво работни групи детайлно да бъдат разгледани различните предложения в тази посока.

5 коментара
Има и доста бедни хора, но има още повече комплексирани тарикати. Нали се вижда по улиците, в магазините, заведенията, курортите. Плащат по хилка за обяд, скъпо телефонче, кола, гадже. Всеки познава хора които харчат повече отколкото официално имат. Фрашкано е с хора които не работят и карат скъпи коли с надута вътре чалга.
Българите ще го закъсат много с новите стари коли трошки с чипове и електроника като втора и трета употреба няма да стават за нищо тези коли освен за скраб. За електрички на старо е пълна лудост това са новите коли за еднократна употреба.
Никакви субсидии и кражби. Просто е доходите на хората са ниски или не работят или са ниско платени. Това с никакви субсидии не може да се реши като проблем бедност е.
Защо, да направят далаверите като с къщите за гости. Да искат пари от КГБ ченгето които искат нови коли, нали 80% от българите го подкрепят и даже го лепят по коли, телефони и профили. Освен това тук не е бяла държава буквално и преносно.
а някой да обсъжда 10-20 000 лева субсидия от държавата, щом няма да тровиш градовете и хората? Както е в най-белите страни?
Или всичко хубаво, но сме си обсъждали нещо 🙂
Зарядни станции трябват много и във всеки квартал. Вече в София има поне по 10-20 електрически коли (лични) във всеки квартал. Т.е. зарядните станции вече са закъснели.