Над 70% от автомобилите в България са на повече от 15 години

Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с ДВГ или електрически (снимка: CC0 Public Domain)

Изграждането на повече зарядни станции е основна стъпка за увеличаване на дела на екологичните превози в България, заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща за политиките и мерките за въвеждане на устойчива и екологична мобилност.

Над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са на повече от 15 години, а леките автомобили до 5 години са едва 4,5%, съобщи министърът. Затова се обсъжда създаването на единен регистър на употребяваните автомобили, който да съдържа информация за регистрация, застраховки, технически прегледи, извършени ремонтни дейности, реални километри пробег и други данни за състоянието на автомобила.

Един от основните стимули за увеличаване на броя на електрическите автомобили е изграждането на повече зарядни станции. „Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с двигател с вътрешно горене или електрически. Липсата на мрежа от зарядни станции също оказва влияние и затова е необходимо държавата и бизнесът да работят заедно за по-бързото изграждане на необходимата мрежа”, заяви Гвоздейков.

Транспортният министър посочи още, че трябва внимателно да се обмислят законодателните промени, които целят да увеличат дела на екологичните автомобили.

На срещата бе обсъден и напредъкът по подготовката на Закон за насърчаване на електрическата мобилност, както и различни механизми на национално и местно ниво за подпомагане на собствениците на електрически автомобили. Предстои на ниво работни групи детайлно да бъдат разгледани различните предложения в тази посока.

Коментари по темата: „Над 70% от автомобилите в България са на повече от 15 години”

добавете коментар...

  1. Един голям

    Има и доста бедни хора, но има още повече комплексирани тарикати. Нали се вижда по улиците, в магазините, заведенията, курортите. Плащат по хилка за обяд, скъпо телефонче, кола, гадже. Всеки познава хора които харчат повече отколкото официално имат. Фрашкано е с хора които не работят и карат скъпи коли с надута вътре чалга.

  2. Пророк Илия

    Българите ще го закъсат много с новите стари коли трошки с чипове и електроника като втора и трета употреба няма да стават за нищо тези коли освен за скраб. За електрички на старо е пълна лудост това са новите коли за еднократна употреба.

  3. Бедност

    Никакви субсидии и кражби. Просто е доходите на хората са ниски или не работят или са ниско платени. Това с никакви субсидии не може да се реши като проблем бедност е.

  4. Един голям

    Защо, да направят далаверите като с къщите за гости. Да искат пари от КГБ ченгето които искат нови коли, нали 80% от българите го подкрепят и даже го лепят по коли, телефони и профили. Освен това тук не е бяла държава буквално и преносно.

  5. :o)

    а някой да обсъжда 10-20 000 лева субсидия от държавата, щом няма да тровиш градовете и хората? Както е в най-белите страни?
    Или всичко хубаво, но сме си обсъждали нещо 🙂

    Зарядни станции трябват много и във всеки квартал. Вече в София има поне по 10-20 електрически коли (лични) във всеки квартал. Т.е. зарядните станции вече са закъснели.

Коментар