TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Над 70% от автомобилите в България са на повече от 15 години


Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с ДВГ или електрически (снимка: CC0 Public Domain)

Изграждането на повече зарядни станции е основна стъпка за увеличаване на дела на екологичните превози в България, заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща за политиките и мерките за въвеждане на устойчива и екологична мобилност.


Над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са на повече от 15 години, а леките автомобили до 5 години са едва 4,5%, съобщи министърът. Затова се обсъжда създаването на единен регистър на употребяваните автомобили, който да съдържа информация за регистрация, застраховки, технически прегледи, извършени ремонтни дейности, реални километри пробег и други данни за състоянието на автомобила.

Един от основните стимули за увеличаване на броя на електрическите автомобили е изграждането на повече зарядни станции. „Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с двигател с вътрешно горене или електрически. Липсата на мрежа от зарядни станции също оказва влияние и затова е необходимо държавата и бизнесът да работят заедно за по-бързото изграждане на необходимата мрежа”, заяви Гвоздейков.

[related-posts]

Транспортният министър посочи още, че трябва внимателно да се обмислят законодателните промени, които целят да увеличат дела на екологичните автомобили.

На срещата бе обсъден и напредъкът по подготовката на Закон за насърчаване на електрическата мобилност, както и различни механизми на национално и местно ниво за подпомагане на собствениците на електрически автомобили. Предстои на ниво работни групи детайлно да бъдат разгледани различните предложения в тази посока.

още от категорията

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

Предстои втора процедура за зарядни станции на стойност 19,5 млн. лева

TechNews.bg

И шефът на Rivian с финансов „пакет“ като Мъск: 4,6 млрд. долара

TechNews.bg

Електромобилите стават по-достъпни: CATL батерия се сменя за 99 секунди

TechNews.bg

Електрически Mercedes се сдоби с изкуствен интелект Gemini 

TechNews.bg

BYD ще открие трети завод за автомобили в Европа

TechNews.bg

5 коментара

Един голям 07/11/2023 at 14:14

Има и доста бедни хора, но има още повече комплексирани тарикати. Нали се вижда по улиците, в магазините, заведенията, курортите. Плащат по хилка за обяд, скъпо телефонче, кола, гадже. Всеки познава хора които харчат повече отколкото официално имат. Фрашкано е с хора които не работят и карат скъпи коли с надута вътре чалга.

Отговор
Пророк Илия 06/11/2023 at 20:28

Българите ще го закъсат много с новите стари коли трошки с чипове и електроника като втора и трета употреба няма да стават за нищо тези коли освен за скраб. За електрички на старо е пълна лудост това са новите коли за еднократна употреба.

Отговор
Бедност 06/11/2023 at 20:25

Никакви субсидии и кражби. Просто е доходите на хората са ниски или не работят или са ниско платени. Това с никакви субсидии не може да се реши като проблем бедност е.

Отговор
Един голям 06/11/2023 at 15:28

Защо, да направят далаверите като с къщите за гости. Да искат пари от КГБ ченгето които искат нови коли, нали 80% от българите го подкрепят и даже го лепят по коли, телефони и профили. Освен това тук не е бяла държава буквално и преносно.

Отговор
:o) 06/11/2023 at 14:53

а някой да обсъжда 10-20 000 лева субсидия от държавата, щом няма да тровиш градовете и хората? Както е в най-белите страни?
Или всичко хубаво, но сме си обсъждали нещо 🙂

Зарядни станции трябват много и във всеки квартал. Вече в София има поне по 10-20 електрически коли (лични) във всеки квартал. Т.е. зарядните станции вече са закъснели.

Отговор

Коментари