Toyota разработи и вече тества нов двигател с вътрешно горене, който не замърсява атмосферата, а по-скоро я почиства. Към момента двигателят е наличен само като прототип, който далеч не е идеален, но самата технология е перспективна.
Японските инженери на компанията са инсталирали филтърна система на водороден двигател с вътрешно горене, която улавя въглеродния диоксид и под въздействието на топлината от двигателя го превръща в течност, без да консумира допълнителна енергия, разказва за иновацията специализираният уебсайт Motor1.
„Суперзеленият” двигател е тестван на Toyota GR Corolla и демонстрира висока производителност, но ефективността е ниска: в 20 обиколки около състезателната писта колата филтрира само около 20 грама въглероден диоксид.
Това е твърде малко, като се има предвид, че средният лек автомобил отделя около 9 кг въглероден диоксид при изгаряне на 15 литра гориво. Освен това филтърът на Toyota трябва да се сменя често.
Все още не е известно дали Toyota ще доведе разработката до етапа на масово производство. Дори това да се случи, едва ли ще бъде в близките няколко години. Ще е необходимо повече време иновативната технология да навлезе в Prius или Tacoma.
Toyota се противопоставя на тенденциите на електрификация в автомобилната индустрия. По-рано този месец председателят на компанията Акио Тойода обяви „голям проект за разработка на двигатели” в момент, когато нейните конкуренти инвестират всичко в електрически превозни средства с батерии.
Японският автомобилен производител все още не бърза да заложи всичките си козове на електромобилите, като вместо това планира по-бавно навлизане на този пазар и същевременно рекламира по-широк подход за постигане на въглеродна неутралност. Toyota вярва, че колите с бензинови двигатели, хибридите и возилата с горивни клетки ще продължат да съществуват.
Компанията работи върху двигатели с водородно горене, които са почти въглеродно неутрални. Добавянето на филтър към такъв двигател би го направило въглеродно-отрицателен, но Toyota твърди, че технологията може да работи и на бензинов двигател.
Ти си много просто човече.
Електромобилите замърсяват повече от едно ДВГ с добра филтърна система.
Проблема с батериите ти ще го решаваш след време.
Ти си много просто човече.
Електромобилите замърсяват повече от едно ДВГ с добра филтърна система.
Проблема с батериите ти ще го решаваш след време.
Водорода вече се използва за съранение на енергия произведена от соларни паркове, много добре са се ориентирали!
Преди всичко, когато пишеш нещо-мисли..с главата си!!!
Всичко движено от вятър, слънце и вода е по-перспективно от мотокар за дълъг път. Усещам че не ти е ясно и затова се инатиш.
Тия продължават да се инатят и да циклят в тия технологии бити карти като двг и водородни двигатели… Усещам, как след 10 години ще изчезнат като нокия.