TechNews.bg
Водещи новиниНовини

Най-голямото изтегляне в историята на автомобилите

Колите на редица водещи производители имат потенциално опасни въздушни възглавници
(снимка: CC0 Public Domain)

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) потвърди решението си от миналия септември, че някои щифтове на въздушни възглавници не са безопасни. NHTSA планира да изтегли 51 милиона автомобила, оборудвани с проблемните въздушни възглавници.

Въздушните възглавници, произведени от ARC Automotive и Delphi Automotive, могат да експлодират, освобождавайки части, които да наранят пътниците. От 2009 г. насам в Съединените щати и Канада имаше редица произшествия, свързани с този проблем, довели до най-малко седем наранявания и два смъртни случая. Още един човек е починал извън САЩ.

По време на тестването NHTSA установи, че някои пистони са били лошо сглобени. В други случаи замърсителите са блокирали вентилационните отвори по време на процеса на заваряване, причинявайки свръхналягане, предаде IT Home.

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата заяви, че докато повечето от въпросните въздушни възглавници няма да се спукат при разгръщане, всички подлежащи на изтегляне от пазара въздушни възглавници вероятно ще го направят.

Засегнати са редица модели автомобили на General Motors, Stellantis, Mercedes-Benz, Porsche, Jaguar Land Rover, Maserati, Kia, Hyundai и други производители. NHTSA даде срок от 30 дни на производителите и доставчиците на автомобили да представят своите коментари, но шансовете да се избегне мащабно изтегляне не са оптимистични.

още от категорията

Kia вгражда WebOS стрийминг в европейските си модели

TechNews.bg

Електромобилите стават по-екологични от ДВГ колите след 17 000 км

TechNews.bg

Излиза специална версия на плъгин хибрида Toyota Prius

TechNews.bg

Volkswagen ще затвори “Стъкления завод” в Дрезден

TechNews.bg

Най-мощният от 50 години: Volkswagen Golf GTI Edition 50

TechNews.bg

Антикорозионна обработка на автомобила: необходимост или маркетинг?

TechNews.bg

Коментари