TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовиниТоп новини

ИТ гигантите намалиха „децибелите” на изкуствения интелект

Регулаторните органи установиха редица несъответствия между обещания и реални възможности

Приповдигнатите твърдения за възможностите на изкуствения интелект често не съответстват на реалността (снимка: CC0 Public Domain)

Националният рекламен отдел (NAD) на САЩ, част от Бюрото за по-добър бизнес, прегледа и критикува множество маркетингови материали от технологични гиганти като Apple, Google, Microsoft и Samsung, които съдържаха информация за продукти с изкуствен интелект. Сега тези компании преразглеждат или оттеглят твърденията си за най-новите и най-актуални продукти, защото са установили, че преувеличават възможностите или наличността на AI функциите.

Най-големите технологични играчи се стремят да възстановят огромните си инвестиции в изкуствен интелект чрез мащабни маркетингови кампании, елегантни демонстрационни видеоклипове и натрапчива реклама. Но бързото, убедително и точно описание на възможностите на изкуствения интелект, като същевременно се вземат предвид всички предупреждения, може да бъде трудно, отбелязва Уолстрийт Джърнъл.

NAD започна активно да преглежда маркетинга на изкуствения интелект, след като все повече компании промотираха подобни инструменти сред обществеността. „Смятахме, че това е важна област, върху която да се съсредоточим, отчасти защото е трудно за потребителите сами да оценят тези твърдения”, каза адвокатът на NAD Лора Процман.

Докато някои от твърденията бяха верни, много от рекламите се оказаха преувеличени и подвеждащи. През април NAD установи, че уебсайтът на Apple открито рекламира неиздадени функции на iPhone с изкуствен интелект като „налични сега”, а дребният шрифт не е достатъчно ясен или забележим, за да оправдае това твърдение.

Apple не се съгласи с констатациите на NAD, но обеща да следва препоръките му. Повечето от тези функции вече са налични, а уебсайтът на компанията вече уточнява, че новите възможности на Siri все още са в процес на разработка.

Миналата година Google, под натиск от NAD, премахна видеоклип в YouTube, показващ нейния асистент с изкуствен интелект Gemini, който прави всичко – от разпознаване на рисунки до композиране на музика. Видеоклипът вече е само в блога на компанията, а говорител на Google каза, че не трябва да се приема като точно описание на това как работи продуктът.

Microsoft премахна страница, рекламираща функцията Business Chat на своя асистент Copilot, в която се твърди, че продуктът работи „безпроблемно с всички ваши данни”. Компанията също така поясни, че макар 75% от анкетираните да съобщават за повишена производителност след 10 седмици използване на Copilot, тези данни са субективно възприятие, а не обективно измерване.



Microsoft не се съгласи с някои от констатациите на NAD относно подвеждащата формулировка, но в крайна сметка се съобрази с препоръките на агенцията.

Samsung беше принудена да се откаже от твърденията си, че хладилникът ѝ, задвижван от изкуствен интелект, „автоматично разпознава съдържанието, така че винаги знаете какво има вътре”, след като разследване на NAD миналия месец установи, че камерата на устройството може да разпознае само 33 специфични хранителни продукта и само ако те са ясно видими.

Федералната търговска комисия (FTC) също проучва рекламата в този сектор и през септември обяви няколко съдебни дела в рамките на кампанията си „Operation AI Comply”. По-специално, Ascend Ecom, която рекламира онлайн платформа с изкуствен интелект като начин за печелене на 10 000 долара на месец, може да получи доживотна забрана да предоставя такива услуги и да бъде изправена пред конфискация на активи на стойност 25 милиона долара.

Тъй като изкуственият интелект прониква във все повече индустрии, потребителите трябва да очакват бум на съмнителен маркетинг, според професор Джордж Хьодорфер. „Когато предлагате изкуствен интелект като магия, ще привлечете много внимание”, казва той. 

„Понякога хиперболата не е просто хвалба. Това е твърдение за производителност и трябва да бъде подкрепено с нещо повече от просто доклад или крилата фраза”, заключава проф. Хьодорфер.

още от категорията

Провал в тестове за сигурност – никой не може да контролира суперинтелект

TechNews.bg

AI агент Kiro разработва самостоятелно софтуер

TechNews.bg

Три принципа, без които изкуственият интелект ще полудее

TechNews.bg

AI анализира разговорите в затвора, предотвратява престъпления

TechNews.bg

AI за умно управление на градските паркове и зеленина: Мадрид се пробва

TechNews.bg

AI може да замени близо 12% от работната сила в САЩ

TechNews.bg

Коментари