Интернет конкурира панаирната индустрия

Пловдивският панаир претърпя понижение в оборотите тази година, което на първо място е в резултат от кризата. Оборотите на фирмите са намалели три пъти, по данни на БСК, и е съвсем естествено в този случай една компания да мисли на последно място за своето участие в панаир, казва в интервю за агенция Фокус изпълнителният директор на Пловдивския панаир Богомил Бонев.

Това се компенсира с по-евтините форми за реклама, каквато е интернет. По принцип интернет е сериозен конкурент на панаирната индустрия, допълва Бонев.

В световен мащаб панаирната индустрия е отбелязала спад, което неминуемо се е отразило и на проведеното у нас изложение. Тази година панаирът отбелязва лек спад в изложителите, но съдейки по само по цифрите, изложението в Пловдив не се различава от тези в Централна Европа, смята изпълнителният директор.

Панаирната индустрия, най-грубо, е разделена на три зони – Северна и Южна Америка, Европа и Азиатския пазар. От най-пиковата година, която беше 2008-а,  навсякъде има спад, като средният за Европа е 12%, посочва Бонев.

Както и през 2009 година, има намаление на броя на фирмите, които са наели площи, но пък се запазва наетата площ, което говори много за икономиката.

Според изследване за 500-те водещи германски фирми по отношение на участието им в германската панаирна индустрия, която е лидер в света,  повечето фирми са планирали по-малко участие в чуждестранни панаири, отколкото в местни. „Горе-долу това е настроението в страните от европейския пазар за участие в панаирната индустрия и ние се съобразяваме с това”, коментира Бонев.

Тази година Пловдивският панаир е насочил усилия и инвестиции в маркетинга и посетителите. „Маркетинговите директори на фирмите изложители трябва да убедят своите шефове, че си заслужава да се дойде на изложение, защото рекламирането чрез участие в панаира е много по-ценно, отколкото рекламата чрез уебсайт на дадена фирма или по принцип чрез интернет, по-ценно е и от рекламата в медиите”, пояснява Богомил Бонев.

Според него, „един продукт чрез реклама в интернет и медиите се представя по един начин и по съвсем друг начин – в по-голяма дълбочина, може да бъде представен, когато се прави бизнес „очи в очи“.

Коментар