По-напред сме от Румъния в онлайн рекламата

В България през 2010 г. са инвестирани 26 млн. евро за дигитална реклама при 3,6 млн. интернет потребители, съобщи Жанет Найденова, председател на “Интерактив Адвъртайзинг Бюро България” (IAB България). За сравнение, в Румъния, където пазарът е много по-голям, в размер на 7,6 млн. потребители, изхарчените средства за такъв тип маркетинг са едва 17 млн. евро.

Регионалните пазари все още не могат да се сравняват с европейските лидери, каквато е Великобритания, където за първи път през миналата година бюджетите за дигитална реклама надхвърлят тези за традиционно най-разпространената телевизионна.

„Преди 10 години фирмите можеха да си позволят да нямат уебсайт, преди 5 години – да нямат корпоративен блог, преди година – да нямат профил в социалните мрежи. Сега обаче това е невъзможно”, каза Найденова по време на балканския форум за добри практики MySuccess.bg.

Процентът от бюджетите, които компаниите в България са инвестирали за онлайн промотиране на марките, възлиза на 6,9%, бележейки 26% скок на годишна база. Според Бялата книга на IAB, златната среда на заделените за дигитална реклама средства в Европа е 15% от общия маркетинг бюджет. Номер 1 в дигиталната реклама в България е финансовият сектор.

Лес Немети, американски консултант и инвеститор, очерта по време на форума 5-те най-често срещани грешки, които предприемачите допускат, и които могат да доведат до провал на компании с потенциал. Те са: превръщането на предприемача в човека-фирма, липса на уникалност на бизнес модела или стратегията, липса на цели и амбиции в бизнес стратегията, лайфстайл бизнес, често свързван с избягване на данъци, и непланиране на излизането от бизнеса.

„Не бих инвестирал в компания, ако не е банкрутирала поне веднъж, защото така цени всеки долар”, казва известният американски инвеститор. „В Европа, ако някоя компания е фалирала, тя се превръща в черна овца”, посочи още Лес Немети.

Коментари по темата: „По-напред сме от Румъния в онлайн рекламата”

добавете коментар...

  1. Инженерът

    Оказа,се че покупателната способност е по-лоша от тази на Румъния.

Коментар