
Световният пазар на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) е нараснал с 12,5% през миналата година, достигайки 18 милиарда долара, сочи анализ на Gartner.
Конкуренцията между водещите играчи се е изострила през 2012 г., като целта са договорите със средни и големи компании. Лидер в CRM сегмента е американският доставчик Salesforce.com, следван от немския софтуeрен гигант SAP.
В сравнение с целия пазар на корпоративен софтуер, сегментът на CRM расте три пъти по-бързо. Според анализаторите, 40% от приходите от CRM софтуер се падат на SaaS решенията (софтуер като услуга). Петте водещи доставчика държат над половината приходи.
[related-posts]
Приходите на лидера Salesforce.com възлизат на 2,5 млрд. долара през миналата година, докато CRM бизнесът на SAP е генерирал 2,5 млрд. долара. Челната тройка допълва Oracle с приходи от 2 млрд. долара през 2012 г., сочи анализът на Gartner.
