Световният пазар на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) е нараснал с 12,5% през миналата година, достигайки 18 милиарда долара, сочи анализ на Gartner.
Конкуренцията между водещите играчи се е изострила през 2012 г., като целта са договорите със средни и големи компании. Лидер в CRM сегмента е американският доставчик Salesforce.com, следван от немския софтуeрен гигант SAP.
В сравнение с целия пазар на корпоративен софтуер, сегментът на CRM расте три пъти по-бързо. Според анализаторите, 40% от приходите от CRM софтуер се падат на SaaS решенията (софтуер като услуга). Петте водещи доставчика държат над половината приходи.
Приходите на лидера Salesforce.com възлизат на 2,5 млрд. долара през миналата година, докато CRM бизнесът на SAP е генерирал 2,5 млрд. долара. Челната тройка допълва Oracle с приходи от 2 млрд. долара през 2012 г., сочи анализът на Gartner.