eCall става задължителна за автомобилите от 2015 г.

Автоматизираната система за спешни повиквания при пътнотранспортни произшествия eCall ще бъде задължителна в автомобилите от 2015 г., съобщи Европейската комисия. Вчера Комисията прие две предложения, чрез които се гарантира, че от октомври 2015 г. автомобилите автоматично ще се свързват със службите за спешна помощ в случай на тежко произшествие.

Системата eCall би могла да ускори спешната помощ с 40% в градските райони и с 50% в селските райони

Системата eCall би могла да ускори спешната помощ с 40% в градските райони и с 50% в селските райони

Системата „eCall” автоматично набира 112 – единния европейски номер за спешна помощ, в случай на тежко пътнотранспортно произшествие. Тя съобщава местоположението на превозното средство на службите за спешна помощ, дори ако водачът е в безсъзнание или не е в състояние да се обади по телефона. Изчислено е, че по този начин е възможно да се спаси живота на 2500 човека годишно.

Проектът за законодателство ще гарантира, че от октомври 2015 г. всички нови модели леки автомобили и лекотоварни превозни средства ще бъдат оборудвани със система eCall за предаване на спешни повиквания на телефон 112.

Ще бъде създадена и необходимата инфраструктура за правилното приемане и обработване на повикванията от eCall в центровете за спешни повиквания, като се осигури оперативна съвместимост и непрекъснатост на услугата в целия ЕС.

Миналата година по пътищата на ЕС бяха убити 28 000 души, а 1,5 милиона бяха ранени. Технологията eCall има голям потенциал за спасяване на човешки животи, понеже намалява значително времето за намеса на службите за спешна помощ в целия ЕС”, коментира заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, отговарящ за транспорта.

Оценките сочат, че системата eCall би могла да ускори спешната помощ с 40% в градските райони и с 50% в селските райони и да спаси живота на 2500 човека годишно.

eCall ще окаже значително въздействие и за намаляване на задръстванията, причинени от пътнотранспортни произшествия, както и за намаляване на вторичните произшествия, причинени от необезопасените местопроизшествия.

Ползи ще има и за промишлеността, тъй като много предприятия участват в доставката на технологии, компоненти и услуги, използвани в различни аспекти на системата eCall, вкл. вградени в автомобилите системи, безжично предоставяне на данни и системи за приемане на спешни повиквания за обществената безопасност.

Освен това може да се очаква, че оборудването, вградено в автомобилите за системата eCall, може да се използва за допълнителни услуги с добавена стойност -като например проследяване на откраднати автомобили.

Системата eCall се задейства автоматично веднага след засичането на тежко произшествие от вградените в автомобила датчици. Веднъж активирана, системата набира Европейския номер за спешни повиквания 112, установява телефонна връзка с подходящия център за спешни повиквания и изпраща на аварийно-спасителните служби информация за произшествието, вкл. часа на инцидента, точното местоположение и посоката на движение.

Системата eCall може да бъде задействана ръчно чрез натискане на бутон в автомобила, например от свидетел на сериозно произшествие.

Коментари по темата: „eCall става задължителна за автомобилите от 2015 г.”

добавете коментар...

  1. ssilence

    или пък и за да ни следят от време на време:) чИстито на печелившите. май съвсем скоро фантастичните филми ще станат реалност!

  2. Мирака

    За да се обадиш на 112 и в момента не ти трябва СИМ карта – телефона ти използва коя да е достъпна мрежа. Освен това системата ще е задължителна за автомобилите, произведени след 2015 (както например в момента са задължителни airbags) – за таратайките от 1000лв никой няма да я изисква.

  3. userr

    Предполагам дотогава ще измислят и начин за премахването на системата,който желае.

  4. асд

    Интересно кой мобилен оператор ще се облажи със сим картите във автомобилите, че тази глезотия за българина няма да е безплатна, 200 лева на година ще струва и ще е задължителна – честито на хората които имат коли за по 1000 лева и ги карат 10 пъти годишно до село и обратно.

Коментар