Бизнесът с потребителска електроника на Sony ще излезе от състоянието на загуби още през текущата финансова година, която завършва през март 2014. Работите вървят по набелязания план, заяви главният изпълнителен директор Казуо Хираи.
Обнадеждаващите признаци са налице – компанията предлага хубави продукти като смартфоните, например, отбелязва Хираи в интервю за Kyodo. Той припомня, че през първото финансово тримесечие (април-юни) Sony е излязла на печалба в бизнеса с телевизори, който в последните години носеше само загуби на японския гигант.
Успехът под ръководството на Хираи е резултат от мащабно преструктуриране, в рамките на което Sony се отказа от производството на нерентабилни продукти. В момента компанията се опитва да увеличи дела си на пазара за телевизори за сметка на авангардни модели, сред които и 4К устройства с висока резолюция, превишаваща 4 пъти Full HD.
Неотдавна Sony понижи прогнозата си за продажби на персонални компютри през текущата финансова година от 7,5 на 6,2 млн. броя. Според анализатори, вялото търсене на РС пазара може да принуди японския производител още веднъж да преразгледа прогнозата си.