Три големи аутсорсинг компании ще отворят офиси в Пловдив през следващите няколко месеца, съобщи кметът инж. Иван Тотев на пресконференция по повод форума за аутсорсинг, който се състоя вчера в Града на тепетата. „Пловдив има потенциал за разкриване на поне пет хиляди нови работни места в сектора в следващите години”, каза Тотев.
В началото на 2015 г. компанията 60К ще отвори офис в Пловдив със 100 души персонал, като по-късно броят им ще достигне 150-200 души. Сред задължителните изисквания за работа ще бъдат владеенето на английски език, а специфичните умения за работа в компанията ще бъдат развивани чрез вътрешни обучения и практики, уточниха от 60К.
Подобни бизнес планове имат също компаниите Scale Focus и Unify. Пловдив е привлекателен за аутсорсинг бизнеса, заради съчетанието между университети, достъпни наеми на офис площи и подкрепа от страна на община Пловдив към фирмите.
Над 250 представители на аутсорсинг бизнеса участваха на форума „Outsourcing Destination Bulgaria”, който очерта тенденциите за развитие на сектора в бъдеще и повдигна актуални въпроси за човешкия капитал, компетенциите, сътрудничеството със образователните институции и възможностите за инвестиции извън пределите на столицата.
Пловдив се разглежда като втора аутсорсинг дестинация у нас след София, стана ясно на форума. „Добрите демографски показатели, стратегическото географско положение, високото качество на живот и развитата образователна система нареждат Пловдив като втория притегателен център в България за инвестиции в информационните технологии и аутсорсинг на бизнес процесите”, каза заместник-кметът Стефан Стоянов.
Проблемът с човешкия капитал могат да бъдат решени с реформи в образователната система, сътрудничество при разработване на проекти и привличане на преподаватели с опит от индустрията в учебните заведения, посочиха участници във форума. Чуха се предложения за преквалификация на специалисти и наемане на кадри от чужбина, както и за промени в програмите за средно образование с цел оценяване на компетентностите на учениците, а не на техните знания и умения.
Според председателя на Българската аутсорсинг асоциация Стефан Бумов, необходима е ясна стратегия за адаптиране на учебните програми към реалностите на пазара. „Този процес задължително трябва да бъде динамичен, защото изискванията на бизнес средата се менят бързо”, обясни още той.
човешкия капитал В АУТСОРСИНГА? – АЛО, МНОГО НАПУДРЕНА СТАТИЯТА, ВЕ! ЗА ЕДНО ИШЛЕМЕ КАКВИ ТОЛКОЗ КАДРИ ВИ ТРЯБВАТ? ОТ ПАКИСТАН И ИНДИЯ СЕ МЕСТЯТ ИЗРОДИТЕ ТУКА, ЧЕ СМЕ ОП- БЛИЗО ДО ЗАПАДА, А ТРУДА НИ Е ПО- ЕВТИН ОТ МАНГАСАРИТЕ ВЕЧЕ!