Типичните споделени планове за данни ще бъдат различни в бъдеще, тъй като самите потребители ще имат желание да използват повече данни. Двама от всеки пет потребители са недоволни от ограничената възможност за проследяване, модифициране и наблюдение на потреблението сред тях и устройствата, сочи проучване на Ericsson ConsumerLab на някои от най-големите пазари в света.
Потребителите на смартфони са най-склонни да отпускат по-висок бюджет за използване на данни в общи планове, като се наблюдава силно търсене и на пакетите с неограничени гласови и текстови съобщения. 20% от сегашните потребители на споделени планове вече са започнали да търсят повече от тези услуги и очакват нови възможности – например свързване на техните фиксирани широколентови данни с такива планове – и безплатен достъп до ексклузивно филмово и телевизионно съдържание като част от пакета.
„Открихме, че около една четвърт от смартфон потребителите със споделени планове за данни в момента са „силни потребители”, които консумират големи количества мобилни данни. В бъдеще този дял се очаква да нарасне с 42 на сто, което ще се равнява на 40% от всички потребители със споделени планове на пазарите, които изследвахме”, коментира Джазмийт Сингх Сети, старши съветник в Ericsson ConsumerLab.
Потребителите имат няколко очаквания от своите общи планове за данни, вкл. ясна представа за включените разходи, просто и ефективно предложение, което остава непроменено, дори и в случаите на промоции, прозрачност и управление на плана в реално време, по-добро интернет покритие.
46 процента са недоволни, когато става дума за разбиране на ценовите варианти на настоящия си план и начина му на отчитане, а двама от всеки пет са недоволни от липсата на възможност да проследяват, модифицират и наблюдават потреблението си, сочи още проучването сред потребители в САЩ, Япония, Индия, Великобритания, Южна Корея и Бразилия.
Типичното домакинство разполага с поне шест цифрови устройства: три интернет потребителя; два абонамента за мобилен интернет; и опция за допълнително свързване, като фиксирани широколентови услуги. Това води до множество сметки и планове за пренос на данни.
„Нарастващият брой от възможности е предпоставка за усложняване в управлението на множество абонаменти”, казва Сингх Сети. „Потребителите смятат, че споделените абонаменти за данни могат да помогнат за разрешаването на тази сложна главоблъсканица”. В САЩ например, вече 26% от потребители са на такива планове, докато съответстващата цифра за Индия и Бразилия е само 5%.
еми нищо не става насила
потребителите като са балами, ще ги стрижат…
защо някой не ми източи данни от гсм-а ми с копчета? ще ги източи ама нанай…
>за жалните и бедни оператори.
Дам… В бъдеще ще има инициатива: Изпрати SMS на който и да е номер. Спаси мобилен оператор от фалит.
Няма нищо в ползва на потребителите поредната схема за скубане на пари от хората.
Някои са с къса памет и ще се вържат въпреки измамите с трафика данни от мобилните телефонаджийници и машини за правене на пари от нищото – както си стои в спящ режим смартфончето и другите смарт-глупости се точи трафик с данни и водомера за данни се върти като луд и цъка парички за жалните и бедни оператори.