Възможностите за търсене в интернет и онлайн търговията промениха навиците на клиентите, когато избират дрехи, обувки, техника, коли, недвижими имоти, дори и храни. Това доведе до някои възходи и падения. Лидери в индустрията фалираха, докато повечето дребни търговци увеличиха своите продажби в пъти, коментират от платформата за онлайн търговия Kaymu, която оперира успешно и на нашия пазар.
С появата на смартфоните и мобилните приложения, онлайн пазаруването започна да доминира над покупките по магазините. Клиентите се чувстват информирани, а достъпността на услугата навсякъде и по всяко време ги превръща в лоялен купувач, твърдят експертите.
През последните 3 години пазаруването на дрехи онлайн се е увеличило с 54%, сочи статистиката. Италианска модна марка планира да пусне приложение, което автоматично ще взима мерки от тялото, като така намалява риска потребителят да купи стока онлайн и тя да не му е по мярка. Очаква се приложението да стартира май 2015 г.
Най-предпочитаните мобилни приложения, свързани с пазаруване са тези, които дават възможност за сравняване на цени. Приблизително 46% от онлайн потребителите се съветват със социалните медии при вземане на решение за покупка, а 71% от купувачите смятат, че ще получат по-добра сделка онлайн, отколкото в магазините.
Любопитен факт е, че още през 1979 г. Майкъл Алдрих е изобретил онлайн пазаруването чрез свързване на модифициран екран с телефонна линия. По-късно пица „Хът” стана първото заведение, което предлага онлайн поръчки на своя уебсайт – услугата стартира през 1994. Индия е страната с най-бързо развиваща се електронна търговия, а във Франция ръстът е най-бавен.
Да, добре и също така онлайн стават и най-големите измами и кражби.
Нищо не може напълно на 100% да замени нормалното пазаруване в реални магазини.