B2B онлайн търговията се променя с бързи темпове

Онлайн B2B магазините набират популярност и стават все по-привлекателни за доставчиците (снимка: CC0 Public Domain)

Развитието на електронната търговия се засили след началото на пандемията. Тази тенденция се наблюдава и сред бизнеса. Ако доскоро B2B пазарът изоставаше значително спрямо онлайн търговията на дребно, това вече се променя с бързи темпове.

Силната конкуренция в B2B сектора изисква гъвкавост и способност за адаптация към нови условия и данни, които се променят буквално с всеки час. Корпоративните клиенти през 2025 г. не са същите като тези през 1995 г. или дори през 2005 г. Днешният клиент разполага с цялата информация пред себе си и може мигновено да сравни характеристики и цени, отбелязва доставчикът на бизнес софтуер SoftOne България.

Тенденции на B2B пазара

Според проучване на Digital Commerce 360 и McKinsey, B2B купувачите вече използват над 10 дигитални канала за продажби, спрямо пет такива канала преди само осем години. Въпреки че 85% от купувачите оценяват опита си като положителен, за да постигнат по-голяма ефективност, те продължават да търсят по-добра продуктова информация, ценообразуване и инструменти за управление на поръчките.

До края на 2025 г. над половината от големите B2B транзакции (над 1 млн. долара) ще се извършват чрез дигитални самообслужващи канали, тъй като милениалите и поколението Z все повече се превръщат в основния пазарен двигател и в бизнеса, прогнозира Forrester. Много компании ще срещнат затруднения с преструктурирането на маркетинга и продажбите си. Forrester съветва B2B компаниите да се фокусират върху растеж, ориентиран към клиентите, за да се адаптират към промените.

Проучванията сочат, че онлайн B2B магазините набират популярност и стават все по-привлекателни за доставчиците, въпреки че пазарът все още е в сравнително ранните си етапи на развитие. Важен елемент за участие в този процес на развитие за бизнеса е създаването на ясен и дългосрочен план за навлизане в електронната B2B търговия. Необходим е сериозен ангажимент към изграждане и постоянно усъвършенстване на онлайн каналите за продажби.

Фактори за изграждане на печеливша стратегия за е-търговия

Рецептата за увеличаване на дигиталните продажби и пазарен дял предполагат няколко основни фактора, на които компаниите трябва да обърнат внимание, за да създадат цялостна и приложима стратегия за електрона търговия.

Инвестицията в специализирана онлайн B2B платформа води до автоматизация на продажбите и голяма част от съпътстващите ги процеси, като намалява нуждата от физически ресурси и се превръща в част от основата за бърза дигитална трансформация на всеки бизнес. Такъв инструмент е най-бързият и най-лесен начин за разширяване на пазарите и достигане до нови клиенти навсякъде по света.

Нарастващо значение имат и вградените функционалности, като SEO оптимизация, използвана не само за привличане на клиенти, но и за повишаване на разпознаваемостта на марката. Съвременните AI инструменти позволяват все по-висока степен на автоматизация на този процес, което освобождава допълнително време за креативни дейности на маркетинговите и продажбените специалисти.

Допълнителна полза от изкуственият интелект са възможностите за автоматично генериране на продуктово и клиентско съдържание на всички най-използвани езици в света, спестявайки огромни количества време и ресурс на компаниите.

Друга важна част от възможностите на една съвременна платформа са интеграционните способности. Като част от цялостна дигитална стратегия, B2B решенията живеят в рамките на фирмената софтуерна архитектура. За да имат мениджърите достъп до всички необходими оперативни данни в реално време, потоците между системите трябва да са бързи, непрекъсваеми и сигурни.

Коментар