TechNews.bg
БизнесНовиниТоп новини

Възходът на е-продажбите носи бум и на… опаковъчната индустрия

Електронните поръчки на храна генерират колосално потребление на картонени и пластмасови кутии

Онлайн пазаруването поражда употребата на планини от опаковки, за които изобщо не се замисляме (снимка: CC0 Public Domain)

Всяка стока, която поръчваме онлайн, пристига при нас в няколко слоя опаковка – нерядко освен красивата търговска обвивка има и допълнителен слой като например кутия, „бъбъл“ или и двете. Оказва се, че възходът на електронните продажби носи със себе си и паралелен възход на бизнеса с опаковъчни материали.


Пазарът на опаковки за електронна търговия се очаква да достигне 79,83 милиарда щатски долара през 2025 г. и след това ще нарасне до 114,33 млрд. долара до 2030 г., при годишен темп на растеж от 7,45%, прогнозира Markets and Markets. Ръстът в онлайн продажбите просто няма как да мине без бум на опаковъчните материали.

На всяко изложение, свързано с електронна търговия, неизменно ще ги срещнем – фирмите, предлагащи опаковки. Малки и големи пликове и пликчета, кутии и кашони, пълнеж за уплътняване, фолио за предпазване от удари – този тип продукти уж трябваше да намаляват, за да щадим природата, но на практика се използват по-интензивно от когато и да било.

Кутиите се търсят най-много, показва статистиката. Те са предпочитани, защото предлагат гъвкави и сигурни възможности за доставка за широка гама от продукти.

Гофрираните кутии предлагат отлично омекотяване и здравина, което ги прави идеални за артикули като електроника, дигитални уреди, но също така дрехи и козметика. Тяхната издръжливост помага за защитата на продуктите по време на доставка на дълги разстояния, предпазва при грубо боравене и продължително съхранение, което ги прави предпочитан избор за марки, които искат да запазят продуктите си непокътнати.

От гледна точка на материалите най-желани са картонените опаковки. Това е така, защото картонът е здрав, рентабилен и рециклируем, което го прави идеален избор за марки, които искат да утвърдят своя имидж.

Картонът е лек, но достатъчно здрав за различни продукти като дрехи, козметични продукти, книги и дребна електроника, където не са необходими тежки гофрирани опаковки.

Освен това картонът понася добре и печат, което позволява на търговците да използват висококачествена графика, за да привлекат клиенти и да създадат ангажиращи преживявания при разопаковане – ключов фактор в онлайн търговията на дребно.


Най-много опаковки се „харчат“ от хранително-вкусовата промишленост, тъй като потребителите вече имат навици да поръчват хранителни стоки, готови за консумация храни, напитки и специализирани артикули онлайн.

Конкуренцията между играчите на пазара на храни по заявка е свирепа и брандовете интензивно разширяват онлайн присъствието си, като онлайн вече се предлагат все повече продуктови гами.

Занапред фирмите ще се нуждаят от още по-усъвършенствани опаковки, които запазват храната свежа, поддържат температурата ѝ, предотвратяват замърсяване.

Освен това нарастващата урбанизация, натоварените графици и покупателните навици, обусловени от смартфоните, принуждават повече потребители да купуват храната си онлайн, ускорявайки търсенето на опаковки за електронна продажба на храни и напитки.


още от категорията

Дружеските измами ще скочат с 25% в пика на празнично пазаруване

TechNews.bg

SentecaCommerce интегрира euShipments.com в своята екосистема

TechNews.bg

Нова опаковка на Brother намалява въглеродните емисии

TechNews.bg

Повече роботи, отколкото хора, посещават онлайн магазините

TechNews.bg

B2B онлайн търговията се променя с бързи темпове

TechNews.bg

Приложението Temu прави фурор и на пазара в САЩ

TechNews.bg

Коментари