Инженери в Международния технологичен развоен център на Opel в Рюселсхайм провеждат в момента заключителни изпитания на следващо поколение светлини, което ще бъде внедрено в бъдещите серийни автомобили на компанията.
Матричната LED система осигурява мощни дълги светлини без опасност от заслепяване и с постоянна и автоматична адаптация на светлинния поток пред автомобила в зависимост от променящите се пътни и метеорологични условия.
Благодарение на тези възможности, светлините с матрична LED система работят подобно на AFL+ в съчетание с фронталната камера Opel Eye, но са с още една стъпка по-напред по отношение на точността на работата си и способността си за адаптация към условията.
При установяване на светлинни източници от движещи се насреща или пред автомобила превозни средства, отделни LED елементи в съответната зона могат да се изключат индивидуално, докато останалият участък от пътното платно остава ярко осветен.
Новата система за автомобилни светлини на Opel е в състояние буквално да превърне нощта в ден пред очите на водача, без да пречи ни най-малко на останалите участници в движението. Системата ще бъде внедрена в моделите на автомобилния производител в рамките на следващите 18 месеца.
В България да караш нощем е ужас! Всякакви трошки срещу теб които са минали технически преглед по втория начин ти светят в очите!
Ало Евро-комисията, къде спи?! Всички автомобилопроизводители трябва да работят заедно за такива системи за безопастност! Каква е ползата дамо ти да имаш на твоя автомобил като тоя срещу теб няма!
Да, това го има отдавна. И чак пък “в ден”…
От доста време я има тази екстра при мерцедесите. Мисля, че бяха с 24 LED елемента на фар по-старите версии, а новите са с 86 .. нещо такова.
@Пламен: А насрещно движещите се автомобили как ги виждаш когато не си на дълги и не ги осветяваш директно 🙂
Това е страхотно като идея. Но няма ли така точно идващите насреща коли да остават неосветени съответно невидими? Предполагам и за това са помислили. Идеята е много готина.