Пазарът на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) нарасна с 12,3% през миналата година, сочи доклад на Gartner. Начело при доставчиците е Salesforce.com.
Приходите от продажби на CRM решения през 2015 г. възлизат на 26,3 млрд. долара, спрямо $23,4 млрд. за предходната година. Ръстът е обусловен от сегмента на облачните услуги, където преобладава моделът SaaS, или софтуер като услуга.
Бизнесът със SaaS услуги е нараснал с 27%, което е два пъти повече отколкото е ръстът на целия пазар. При това, продажбите на нови лицензи за софтуер, инсталиран на компютрите на клиентите, са намалели с 1%.
Най-голям доставчик на CRM софтуер остава компанията Salesforce.com, която бележи ръст на приходите от $4,7 млрд. до $5,2 млрд. и увеличава пазарния си дял от 18,2% на 19,7%. Играч номер едно доминира в сегмента CSS (поддръжка и обслужване на клиенти) и влиза в Топ 3 по приходи в сегмента на маркетинговите решения, който е един от най-бързо растящите.
Второ място по приходи на CRM пазара заема SAP с резултат от 2,68 млрд. долара за 2015 г., без особена промяна спрямо предходната година. Пазарният дял на немския гигант е намалял от 13% до 10,2%.
Oracle е трета със 7,8% от CRM пазара, докато през 2014 г. държеше 9,1%. Следват Microsoft (4,3%) и Adobe (3,6%), която изпреварва IBM, благодарение на силните си позиции в маркетинговите CRM решения, сочи докладът на Gartner.