Facebook започна тази седмица тестове на нова функция, която позволява на администраторите на фирмени страници да публикуват обяви за работни позиции и да търсят кадри пряко в социалната мрежа.
По този начин Facebook ще стане пряк конкурент на деловата социална мрежа LinkedIn, която е в процес на придобиване от Microsoft, съобщи TechCrunch.com, след като забеляза новата опция на страницата си.
Facebook потвърди официално за предстоящото нововъведение. От компанията на Марк Зукърбърг посочват, че много от малките фирми вече публикуват обяви за работа на страниците си в социалната мрежа, което е подтикнало Facebook да въведе функционалност за набиране на кадри.
Фирмите ще могат да описват ключови подробности за предлаганата работа, вкл. заплата и график. В края на обявата ще има бутон за отговор, чрез който потребителите на социалната мрежа ще могат да кандидатстват за позицията.
На търсещите работа няма да се налага да попълват въпросник. Facebook автоматично ще зарежда всички необходими за кандидатстването публични данни на потребителите.
Бизнес моделът на LinkedIn се базира именно на платени услуги за работодателите, които набират кадри чрез обяви в мрежата. Ако Facebook развие успешно новата функция, вероятно много клиенти ще се насочат към нея, тъй като аудиторията на най-популярната социална мрежа е по-голяма с около 3,5 пъти.