TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

YouTube платил $1 млрд. на лейбълите тази година

YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите
YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите

Видеопорталът YouTube плаща всяка година сериозни суми на музикалните лейбъли за лицензиране и използване на техните песни. Тази година сумата към лейбълите е достигнала 1 млрд. долара, съобщи CNET.

Изнесените от YouTube данни внасят яснота за възнагражденията на музикалните лейбъли, които често се оплакват от недостатъчно постъпления. На първо място, те печелят от лицензиране на тяхната музика, а освен това получават приходи от реклама и абонаменти за различни услуги, вкл. YouTube.


Същевременно, YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите. Предполага се, че видеопорталът, собственост на Google, ще въведе единен бизнес модел за музика, който освен лицензите ще включва и рекламата, и абонаментът, за да бъде опростени отношенията с партньорите.

[related-posts]


YouTube стартира през 2005 г. като прогресивна видеоуслуга. След кратко самостоятелно съществуване, порталът бе придобит от Google за сумата от $1,65 млрд. долара и бързо стана печеливш проект, който носи сериозни постъпления на интернет гиганта.

още от категорията

YouTube разширява възрастовите ограничения с помощта на AI

TechNews.bg

YouTube амнистира блогърите, забранени покрай ковид и изборите

TechNews.bg

YouTube плаща колосални суми на създателите на съдържание

TechNews.bg

YouTube въвежда AI дублиране на различни езици

TechNews.bg

YouTube се заема с „боклука”, генериран от изкуствен интелект

TechNews.bg

YouTube добавя две нови функции с изкуствен интелект

TechNews.bg

3 коментара

Патката 13/12/2016 at 12:13

На мен какво ми дреме тоя ютюб за огромната част от хората е загуба на ценно време и пари. Само една неголяма групичка бичи пари на гърба на глупостта и простотията на обикновените и прости хора.

Отговор
Anonymous 12/12/2016 at 10:46

The online-video unit posted revenue of about $4 billion in 2014,
up from $3 billion a year earlier, according to two people familiar with its financials, as advertiser-friendly moves enticed some big brands to spend more.

But while YouTube accounted for about 6% of Google’s overall sales last year,
it didn’t contribute to earnings.

After paying for content, and the equipment to deliver speedy videos,
YouTube’s bottom line is “roughly break-even,”
according to a person with knowledge of the figure.

Отговор
Anonymous 12/12/2016 at 10:45

и бързо стана печеливш проект, който носи сериозни постъпления на интернет гиганта.

Отговор

Коментари