YouTube платил $1 млрд. на лейбълите тази година

YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите

YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите

Видеопорталът YouTube плаща всяка година сериозни суми на музикалните лейбъли за лицензиране и използване на техните песни. Тази година сумата към лейбълите е достигнала 1 млрд. долара, съобщи CNET.

Изнесените от YouTube данни внасят яснота за възнагражденията на музикалните лейбъли, които често се оплакват от недостатъчно постъпления. На първо място, те печелят от лицензиране на тяхната музика, а освен това получават приходи от реклама и абонаменти за различни услуги, вкл. YouTube.

Същевременно, YouTube разглежда възможността да промени сегашния си бизнес модел в работата с лейбълите. Предполага се, че видеопорталът, собственост на Google, ще въведе единен бизнес модел за музика, който освен лицензите ще включва и рекламата, и абонаментът, за да бъде опростени отношенията с партньорите.

YouTube стартира през 2005 г. като прогресивна видеоуслуга. След кратко самостоятелно съществуване, порталът бе придобит от Google за сумата от $1,65 млрд. долара и бързо стана печеливш проект, който носи сериозни постъпления на интернет гиганта.

Коментари по темата: „YouTube платил $1 млрд. на лейбълите тази година”

добавете коментар...

  1. Патката

    На мен какво ми дреме тоя ютюб за огромната част от хората е загуба на ценно време и пари. Само една неголяма групичка бичи пари на гърба на глупостта и простотията на обикновените и прости хора.

  2. Anonymous

    The online-video unit posted revenue of about $4 billion in 2014,
    up from $3 billion a year earlier, according to two people familiar with its financials, as advertiser-friendly moves enticed some big brands to spend more.

    But while YouTube accounted for about 6% of Google’s overall sales last year,
    it didn’t contribute to earnings.

    After paying for content, and the equipment to deliver speedy videos,
    YouTube’s bottom line is “roughly break-even,”
    according to a person with knowledge of the figure.

  3. Anonymous

    и бързо стана печеливш проект, който носи сериозни постъпления на интернет гиганта.

Коментар