TechNews.bg
АктуалноАнализиНовини

Apple и Google отново са най-скъпите брандове

Общата стойност на стоте водещи световни бранда е нараснала с 4,2% през 2017 г. и превишава 1,87 трлн. долара

За пета поредна година брандовете Apple и Google запазват позициите си на най-скъпи в света, става ясно от новата класация на Interbrand, огласена тази седмица.

Данните на проучването за 2017 г. сочат, че стойността на бранда Apple се е повишила с 3% и достига $184,15 млрд. На второ място е Google, която е прибавила 6% към стойността на бранда си, който се оценява на $141,70 млрд. Третото място заема брандът на Microsoft, с 10 на сто повишение и стойност от почти $80 млрд.

Сред първите десет попадат седем представители на високотехнологичния сектор: освен Apple, Google и Microsoft, там са още Amazon (на пето място с $64,8 млрд.), Samsung (шесто място с $56,2 млрд.), Facebook (осмо място с $48,2 млрд.) и IBM (десето място с $46,8 млрд.).


Общата стойност на най-добрите ИТ марки за 2017 г., които попадат в класацията на Interbrand, достига $675 млрд., като при това те се откъсват с голяма разлика пред брандовете във всички останали сектори.

Компанията Coca-Cola, която успяваше да задържи първото място в продължение на 13 години – до 2013-а, благодарение на успешната си маркетингова стратегия, сега заема четвърто място, като оценката на марката се е понижила с 5%, а стойността й възлиза на $69,3 млрд.

В първата десетка попадат и два автомобилни бранда – Toyota на седмо място с $50,3 млрд. и Mercedes, класиран на девето място, с $47,8 млрд. Автомобилната индустрия заема второ място в класацията, която отчита обща стойност на марките по отрасли, с  оценка от общо $266,8 млрд.

[related-posts]


През тази година 31 от стоте компании в класацията са или от ИТ сектора, или от автомобилостроенето. През миналата година 29 компании от същите два сектора попаднаха в класацията на водещите 100 световни бранда.

Най-голямата социална мрежа в света Facebook отново показва най-бързо увеличение на стойността на марката си за една година – ръстът е 48% (стойност $48,2 млрд.). Това й позволи да прескочи седем позиции и от 15-то място тя вече заема осма позиция. Сред най-бързо развиващите се брандове попадат още Amazon (+29%), Adobe (+19%), Adidas (+17%), Goldman Sachs и Starbucks (с по +16%).

Едва три са новите компании, които попадат в класацията за 2017 г. – това са Netflix, която заема 78-място, Salesforce.com (84-о място) и Ferrari (88-о място).

Общата стойност на стоте водещи световни бранда е нараснала с 4,2% през 2017 г. в сравнение с миналата година и превишава 1,87 трлн. долара. САЩ остават абсолютни лидери в класацията с 51 компании сред първите сто, Германия е с девет места, Франция – с осем, а Китай има две.

При изготвяне на класацията Interbrand отчита финансовите резултати на компаниите, влиянието, което съответната марка оказва върху избора на потребителите при покупка, и способността на компанията да си осигури печалба. Класацията на стоте най-скъпи световни марки се прави вече 18 години.

още от категорията

Google планира изграждане на космически центрове за данни

TechNews.bg

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Предлагаме на Google да изгради център за данни в България

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

1 коментар

Anonymous 26/09/2017 at 23:48

Kodak нявга е била марка номер едно.

Отговор

Leave a Reply to Anonymous