Остават броени дни до Black Friday и ако сте собственик на онлайн магазин, вероятно искате да си гарантирате сигурен и стабилен сайт и повече продажби. Ето защо е добре да се уверите, че вашият онлайн магазин функционира оптимално и привлича достатъчно на брой клиенти. Приготвили сме ви 5 полезни тактики, с които да подобрите резултатите си.
Тактика 1: Направете одит на сайта си
Съветът ни тук е да анализирате сегашното състояние на сайта си, както и потребителското поведение на хората, пазаруващи в него. Важно е онлайн магазинът ви да бъде достъпен за клиенти от мобилни устройства, което означава, че трябва да разполагате с едно от следните:
- мобилна версия на вашия уеб сайт;
- мобилно приложение, през което клиентите могат да пазаруват;
- отзивчив (responsive) уеб дизайн на вашия сайт.
Уверете се, че сайтът ви е свързан към платформата Google Analytics, чрез която имате достъп до подробен анализ на голям обем от данни за вашите потребители. Ако обърнете внимание на статистиките в секции Audience, Behavior и Acquisition, ще разберете повече за поведението на посетителите в сайта, как те се движат през отделните секции, колко от тях се връщат на сайта и колко време прекарват в него.
След като изготвите одит и анализ на сайта си, направете изводи за сегашното му състояние и поставете цели за неговото подобряване. Примери за такива стратегически цели са:
- генериране на идеи как да задържите потребителите на сайта си за повече време;
- анализ на най-популярните и желани продукти и услуги;
- анализ на най-посещаваните секции от сайта;
- извод за възможните причини потребители да напускат сайта без да завършат поръчка;
- анализ на устройствата, през които клиентите пазаруват.
Статистиката за 2016 г. показва, че над половината от покупките в онлайн магазините идват след т.нар. „cross-device journey”. Това означава, че потребителите посещават сайта от поне две устройства преди да завършат своята поръчка. Предимство имат онлайн магазините със собствени апликации за смартфон, тъй като това се оказва най-използваното мобилно устройство за онлайн пазаруване.
Тактика 2: Избор на правилните продукти и подходящите промоционални стратегии
За успешна промоция онлайн е важно добре да планирате действията си. Ето нашите съвети на какво да обърнете внимание:
Кои са най-популярните и кои са най-малко търсените продукти сред вашите клиенти? Предложете на потребителите си разнообразие от продукти в различен ценови диапазон и ниво на популярност. Обединете ги в т.нар. „bundles” – пакет от продукти, който включва най-търсените предложения с тези, които продавате по-трудно;
Каква отстъпка да предложите? Вземете предвид цените на конкурентите, но не забравяйте за себестойността на продукта, допълнителните разходи за доставка и други фактори.
Рекламно позициониране, послания и визии. Обмислете добре кога ще започне рекламната си кампания и къде ще рекламирате. Подберете аткрактивни рекламни послания и ясни снимки и изображения, акцентиращи върху продукта.
Тактика 3: Организиране на качествена рекламна кампания
Целта ви тук е да използвате множество от канали и да насочите подходящия продукт към правилната аудитория. Използвайте всички налични възможности, за да достигнете по-висока популярност за промоцията си.
Facebook реклама – предлага възможност за лесно достигане до потенциални клиенти и относително ниска цена за реклама. Можете да се възползваме и от тясно таргетиране, но е важно да следите и оптимизирате кампанията.
Google Adwords – тук рекламата е по-скъпа, но вашият магазин ще е един от първите резултати при търсене на определен продукт. Добра идея е да комбинирате Search рекламата с Display реклама и банери в подходящи уеб сайтове.
Обявете промоцията си на множество места – информирайте за кампанията си на вашия сайт, в блога ви и други канали от партньорската ви мрежа.
Подгответе имейл бюлетин и достигнете до хората, които вече са проявили интерес към вашия бизнес.
Тактика 4: Общувайте правилно с клиентите
Положите усилия, за да създадете силна връзка между вас и клиентите и да спечелите тяхната лоялност. Покажете индивидуално отношение с безплатни подаръци с вашето лого, индивидуализирани послания и контакти с цел проверка на тяхната удовлетвореност.
Не пренебрегвайте и клиентите, останали недоволни от вашия продукт или услуга. Проявете интерес към конкретната причина и обмислете подходяща компенсация. Имате възможност да превърнете недоволните си клиенти в едни от най-лоялните ползватели на вашите продукти. По този начин ще избегнете и риска неудовлетворен ваш клиент да сподели негативния си опит с други хора.
Тактика 5: Подсигурете инфраструктурата си
Ако очаквате повече продажби, добре е да подсигурите ресурсите, с които разполагате. Преминаването към cloud сървър е едно добро решение, което ще внесе стабилност и вероятно ще отговори на нуждите ви при повишено натоварване на вашия сайт. За да обслужите и пиковото натоварване обаче, обмислете добавяне на „load balancer” и създаване на клъстърна ферма в клауд, които да спомогнат за по-доброто разпределение на натоварването.
Специалистите от хостинг компания ICN.Bg препоръчват индивидуален подход към всеки случай и търсене на необходимите решения в зависимост от използваната технология, платформата на онлайн магазина, неговата популярност и предлаганите продукти. Изключително важно е също да обърнете внимание на нивото на защита на онлайн магазина от кибер престъпления и вреди върху репутацията ни. Препоръчва се използването на SSL сертификат, който защитава личните данни на клиентите и повишава доверието им в уеб сайта. Съществуват възможности и за надеждна DDoS защита, благодарение на специализирано оборудване като Radware Defense Pro.