С около 17% са намалели продажбите на цифрови фотокамери през ноември 2017 г., в сравнение със същия месец на предходната година, по данни на японската асоциация Camera & Imaging Products Association (CIPA).
В един от най-силните месеци на годината продажбите на този тип устройства възлизат на 2,167 млн. броя, сочи докладът на CIPA. Продължаващият вече няколко години спад се обяснява с изтласкването на компактните камери от вградените в смартфоните камери.
Но тенденция на спад се наблюдава и при камерите със сменяеми обекти – интересът на потребителите към тях също отслабва с бързи темпове, отбелязват анализаторите на CIPA. В рамките на една година продажбите на камери със сменяеми обективи са намалели с цели 20% и през ноември 2017 г. възлизат на малко над 1 млн. броя.
Ноември е месец на традиционно силни продажби, което прави изнесените данни още по-неприятни за фотографската индустрия. Това не е добра новина и за потребителите – спадът на пазара обикновено принуждава вендорите да повишат цените, тъй като нараства себестойността на производството, и същевременно да съкратят разходите за разработки.
>спадът на пазара обикновено принуждава вендорите да повишат цените
То цената на производството хич не е по-висока. Никой няма да ти произвежда фотоапарати, докато има наличности в складовете. Така, че просто имаме залежала стока от която търговците по-скоро ще искат да се освободят. И следователно цените ще си падат, а няма да се вдигат както лъжат в статията…