При зараждане на пазара на умни часовници липсваха запомнящи се технологични пробиви. Дори първият модел Apple Watch, подхранван със слухове в продължение на две години, се продаваше отлично в продължение на няколко седмици, след което търсенето силно намалява.
Но постепенно, без сериозни иновации, умните часовници започнаха да отнемат от пазара на устройствата за проследяване на активността, благодарение най-вече на Apple Watch. Сега всички анализатори споделят мнението, че в близките две години умните часовници ще изместят по популярност тракерите на активност.
Juniper Research прогнозира, че през 2022 г. над половината от пазара на умни часовници ще бъде зает от хибридни модели от рода на Nokia Steel. Неправилно е такива устройства да се наричат умни часовници, тъй като често са по-ограничени като възможности от тракерите на активност.
Въпреки това хибридните устройства ще наложат лидерството си на пазара. Очаква се през 2022 г. да бъдат продадени около 80 млн. такива устройства, което означава ръст от 460% спрямо 2017 г., когато на пазара бяха реализирани 14 млн. хибридни умни часовници. В същото време продажбите на пълноценни умни часовници ще нараснат само със 160%.