Уличават Facebook и в реклама на цигари сред непълнолетни

Рекламата на цигари е забранена за непълнолетни, но компаниите намират начини да я прокарат във Facebook

С поредно обвинение трябва да се справя социалната мрежа Facebook, която напоследък е подложена на всевъзможни атаки от много страни – политици, служби и общественост…

Изследване на учени от Медицинското училище към Станфордския университет установи, че цигарените компании са намерили начин да рекламират във Facebook своята продукция сред непълнолетни, става ясно от публикация в сайта на училището.

Социалната мрежа има политика, която забранява рекламата на цигари на лица под 18 години, но очевидно ограниченията могат да бъдат заобиколени. Цигарените компании разпространяват реклама на продуктите си, вкл. популяризират онлайн магазини, от които подрастващите могат да си купят цигари.

От 108-те спонсорирани от фирми страници за пури, електронни цигари, наргиле тютюн и тютюн без дим повече от половината предлагат бутони от типа „shop now“, позволяващи на потребителите да закупят продуктите.

Освен това фирмените страници за цигари съдържат промоции с купони и отстъпки, както и изображения на цигарени продукти. По-малко от половината подобни страници са включили възрастово ограничение.

Учените от Станфорд приканват администраторите на социалната мрежа да следят внимателно за подобни реклами и да предприемат мерки срещу разпространението на информация и изображения с цигари.

Коментар