И богатите предпочитат да пазаруват онлайн

Тази година светът се готви за една по-различна Коледа. Но въпреки мрачните прогнози на не един и двама икономисти, Коледа пак ще има.
За онлайн маркетолозите зад океана, празничният сезон стартира официално в началото на октомври. Още тогава гигантът Nieman Marcus разпрати традиционния си имейл със специалните си оферти до своите клиенти. Това отпуши бента и подготовката за Коледа навлезе в най-активната си фаза, макар и в необичайно трудни условия.
Лошата новина
Глобалната икономическа криза си казва тежката дума и маркетолозите се стягат за една по-скромна от всякога Коледа. За това говорят и резултатите от 23-то ежегодно проучване на тенденциите при пазаруването на дребно, проведено от Deloitte. Според него, американците затягат коланите. 59% от тях смятат да намалят разходите си за празнични покупки в сравнение с минали години. Двете основни причини за това са завишените цени на хранителните продукти и тези на енергоносителите.
Още по-голяма тежест в света на интернет маркетинга имат резултатите от проучването на Harris Interactive, проведено по поръчка на RetailMeNot.com. 45% от интернет потребителите в САЩ планират да намалят разходите си за покупка на подаръци през този празничен сезон. Освен това те имат и конкретна стратегия как да го постигнат. Например, като купят по-малко на брой подаръци (83%) или по-евтини подаръци (63%). За 44% решението е в пазаруването от магазини с намелени цени. Дотук с лошите новини.
Добрата новина
Според същото това проучване, за 37% от анкетираните спасението е в пазаруването онлайн. От тези, които ще предпочетат да похарчат парите си в интернет, 32% очакват там да намерят по-изгодни оферти, а за 24% към това предимство се прибавя и икономията на разходите за гориво, които иначе биха направили, докато обикалят по магазините. И това не е всичко.
Още по-добрата новина
Богатите предпочитат да пазаруват онлайн. Това показват резултатите от скорошно изследване на Google. Новината изненада някои маркетолози. Те бяха убедени, че най-добрият начин да достигнат до богатите потребители, които все още имат пари за харчене, е като им осигурят възможност да пазаруват лично в ултра-луксозна обстановка.
Да, но светът бавно и сигурно навлиза в Ерата на Удобството и най-богатите не остават по-назад.
“Всички тези хора, за които става въпрос, имат много повече пари, отколкото време. Интернет им дава възможност да използват малкото време, с което разполагат, за пазаруване по най-ефективния възможен начин”, казва Пам Дензигър, президент на Unity Marketing и участничка в екипа, провел проучването.
Google са изследвали навиците за пазаруване на 263-ма милионери на възраст от 25 до 64 години със среден годишен доход от над 1 милион долара. Почти единодушно (94%) те заявяват, че предлагането на луксозен бранд онлайн не го обезценява и не променя мнението им за него. Оказва се също така, че тези от тях, които пазаруват онлайн, харчат повече: $114 632 годишно спрямо $ 22 813 за тези, които пазаруват в магазините.
Онлайн модата на сезона
Купон. Най-големият хит и най-желаната придобивка сред онлайн потребителите са т.нар. „купони” (от англ. coupon). За 35% от анкетираните в проучването на Harris Interactive използването на купони при пазаруване е основна стратегия за икономия на средства през празничния сезон на 2008. 25% пък редовно посещават сайтовете, които издават купони онлайн.
Под купон в Америка разбират документ, предназначен да се обменя срещу ползване на отстъпка в магазините, предимно като част от промоционалните продажби. Обичайно те се издават от търговците на дребно, но намират приложение в много широк спектър от продукти и услуги. Начините за разпространение са много, но най-популярен в момента е … изненада! – интернет. Търговците го предпочитат, защото им спестява пощенските разходи, а тези за отпечатването се поемат от потребителите.
Gift Card (от англ. gift – подарък). Както и купонът, гифт картата все още няма аналог в България. В Америка тя се появява в средата на 90-те години на миналия век и вече четвърта поредна година е номер 1 в списъка с най-популярните подаръци по всякакъв повод. Гифт картата е елегантен начин за всеки, решил да поднесе подарък, да си спести често трудния избор на нещо конкретно. Използва се дори и от работодатели като форма на стимулиране на служителите.
С гифт карта можеш да подариш всичко – от дреха и бижу, до вечеря в скъп ресторант или почивка на екзотичен остров. Гифт картите се предлагат, поръчват, купуват, а много често и изпращат в красива празнична опаковка до титулярите си, предимно през интернет.
По своята същност и външен вид гифт картите силно наподобяват кредитни карти, с тази разлика, че рядко са персонализирани. Те представляват пластики с индивидуален номер или код, които се издават от търговци на дребно, банки или финансови компании. За разчитането им от търговците се използва специално онлайн устройство. В зависимост от повода за подарък или неговия вид, върху картите се поставят най-различни атрактивни изображения.
Някои видове позволяват да бъдат презареждани многократно и така могат да бъдат използвани дълго време. Получателят на картата има право да я използва както намери за добре в рамките на срока и условията поставени от издателя й.
Важно е да се знае, че картите, издавани от банки и финансови компании, обикновено могат да се използват навсякъде (т.нар. “open loop”), докато тези, издадени от търговците на дребно, са валидни за покупки само в магазините на съответната търговска верига (“closed loop”). В последните няколко години в Америка ежегодно се продават гифт карти на обща стойност около 80 милиарда долара.
Източник: ICYGEN
Статията е публикувана със съкращения. Заглавието е на редакцията.

по темата: „И богатите предпочитат да пазаруват онлайн”

добавете коментар...

  1. iskren

    Здравейте,

    Често поръчвам стоки от американски сайтове и забелязвам, че много от тях предлагат услугите си само на граждани на САЩ или пък таксите за използване на чуждестранни карти са прекалено високи.

    За да преодолея това неудобство, регистрирах виртуален адрес в http://www.viaddress.com.

    Регистрацията, както и част от услугите са безплатни, а таксите за съхранение и изпращане на покупките са значително по-ниски от останалите сайтове, предлагащи подобни услуги.

  2. nuisance

    Gift карти вече има, малко ви е остаряла информацията (уупс, статия с дата от 7.12 би трабвало да разчита на данни опоне от последната седмица, т.е. от началото на декември). вчера се изправих срещу огромен билборд с надпис giftcard.bg, а предполагам, че и сами можете да се убедите какво предлагат, само дето трябваше да го направите преди да публикувате твърденията си

Коментар