Европейски ритейл алианс се изправя срещу Amazon

Един общоевропейски съюз на ритейлърите може да действа като противотежест на американския колос в онлайн търговията Amazon

Изправени пред нарастващата конкуренция от страна на Amazon и други онлайн търговци на дребно, два от водещите европейски търговци на електроника обявиха план да създадат „Европейски алианс за търговия на дребно“.

MediaMarktSaturn, най-големият електронен търговец на дребно в Европа, базиран в Бавария, Германия, и френският Fnac Darty подписаха меморандум за разбирателство, съгласно който двете компании ще си сътрудничат в редица бизнес дейности като събиране на данни, научни изследвания и собствени брандове.

Формиращият се „Европейски алианс за търговия на дребно“ (European Retail Alliance) е отворен за други играчи и цели да стимулира ефективността, да подобри иновациите и потребителското изживяване както в магазина, така и онлайн.

По замисъл, новият алианс трябва да се превърне в „истинска европейска платформа, която предлага предимства за всички участващи страни“. И въпреки, че не се споменават Amazon или други конкуренти в електронната търговия, един общоевропейски съюз очевидно може да действа като противотежест на американския колос.

MediaMarktSaturn и Fnac Darty са двата основни играчи на европейския ритейл пазар за електроника, като през миналата година реализираха продажби съответно от 22 млрд. евро и 7,4 млрд. евро.

В анализ на инициативата Handelsblatt предупреждава, че алиансът е изправен пред трудна битка, предвид широкия обхват на достиженията на Amazon. Така например, американският гигант за продажби на дребно генерира продажби от 14 млрд. евро само в Германия миналата година и е бил най-популярният онлайн ритейлър в страната през последните три години.

Освен това Amazon знае много повече за своите клиенти, отколкото двамата си европейски конкуренти, защото е чист онлайн търговец, а също така е и по-динамичен.

Ето защо европейските компании трябва да работят заедно. Така ще могат да си осигурят по-добри условия с доставчиците и да интегрират собствени брандове, които осигуряват най-високи маржове – това са т.нар. „продукти с частни етикети“, доставяни от външни производители, но продавани под собствената марка на ритейлъра.

MediaMarktSaturn вече инвестира в подобряване на пазаруването на своите клиенти чрез внедряване на роботи в магазина, допълнена реалност и изкуствен интелект, за да е в крак с най-новите тенденции в търговията.

Коментар