Тийнейджърите се отдръпват от Facebook

Статистиката от последните години показва низходяща тенденция в младежката аудитория на Facebook

Доминацията на Facebook сред онлайн платформите може да изглежда непоклатима в момента, но някои нови проучвания изпращат тревожни сигнали към Марк Зукърбърг и неговите сподвижници и акционери в мащабния проект.

Оказва се, че само 51% от анкетираните младежи в САЩ на възраст от 13 до 17 години ползват Facebook. И още по-лошо, подрастващите все по-рядко влизат в социалната мрежа, според изследването на Pew Research Center.

Статистиката от последните години показва низходяща тенденция. През 2015 г. Facebook са ползвали 71% от младежите в изследваната възрастова категория, докато сега този показател е значително по-малък – едва половината тийнейджъри на възраст 13-17 години влизат в мрежата.

В същото време социални мрежи като Instagram и Snapchat бележат подобрение в ключовата категория потребители – съответно от 50% и 41% през 2105 г. до 72% и 69% в момента. Освен това около 85% от анкетираните младежи ползват видеопортала YouTube.

YouTube, Instagram and Snapchat are the most popular online platforms among teens

Що се отнася до най-активно ползваните приложения, проучването на Pew Research Center отчита лидерство на YouTube и Snapchat съответно с 32% и 35% от анкетираните. Instagram е на първо място за 15% от младежите, докато само 10% от анкетираните споделят, че най-често използват Facebook.

Тревожното за Facebook изследване е проведено през март и април тази годна. 95% от анкетираните младежи са имали собствен смартфон или достъп до мобилно устройство, в сравнение със 73% в проучването през 2015 г.

Коментари по темата: „Тийнейджърите се отдръпват от Facebook”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    “И още по-лошо, подрастващите все по-рядко влизат в социалната мрежа”
    Защо да е лошо?! Напротив.

  2. Anonymous

    Па ноо ясну уе. Оно да са моташ у фейсбуко са иска си барем малку грамотен, да мойш да четеш…. а они чаветата днеска са ептем неграмотни… пускай им там некви кокощи задници на снимки и те толко

  3. Anonymous

    Както казват хората – няма лоша реклама. Но явно Facebook яко са го закъсали, щом съдействат за разпространението на подобни новини на тази (най-вероятно дори не платена) статия.

Коментар