Електромобилите си пробиват трудно път у нас, докато в други държави делът им бързо нараства. Причините за това са най-различни, като една от тях е свързана с особености в застрахователния процес.
Зачестяват кражбите на батерии за електрически превозни средства (електрически велосипеди, мотопеди и др.), които не попадат в обхвата на застрахователните полици, тъй като се водят консуматив, отбеляза изпълнителният председател на БСК Радосвет Радев на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.
„Това се явява пречка към по-широкото навлизане на електромобилността у нас”, убеден е Радосвет Радев. Той предложи Министерство на икономиката да проучи практиките в други държави и да вземе съгласувани с бизнеса мерки за преодоляване на проблема.
В световен мащаб пазарът на електромобили за първи път превиши 1 млн. броя през миналата година. Най-много електромобили се продават в Китай, който е следван от Европа с дял от 23%, а третият по големина пазар е Северна Америка.
Българите проявяват сравнително слаб интерес към електромобилите и това се дължи на няколко фактора – ниските доходи, липсата на зарядна инфраструктура и на политика за субсидии за крайните клиенти, както и на потребителския манталитет, според специалистите в бранша.
У нас все пак има схема за насърчаване използването на електрически превозни средства, която работи чрез Националния доверителен екофонд (НДЕФ). За финансиране по схемата могат да кандидатстват централната администрация, териториалните й подразделения и общинските администрации.
Също така в София вече има 60 електромобила в схемата за споделени електромобили Spark. За няколко месеца платформата успя да увеличи двойно автопарка си и да удвои обхвата на зоните, в които може да се наеме или освободи електромобил от схемата.
инж. Петров електромобилите имат една единствена скорост с която се кара през целия път. Превключва се към нея при тръгване и спиране. Иначе наистина електромагнитните полета са много вредни, но не по-вредни например от консервантите в храните ни.
Причините за трудно навлизане са:
1.Много висока цена за Българския стандарт
2.Липсва инфраструктура за зареждане – фактически трябва да си имаш къща с двор, нещо рядко срещано в градовете в България
3.Това че МВР не се справя с кражбите, всички си го знаем и …какво от това кучетата си лаят кервана си върви…
Малко хора знаят, колко вредни и опасни за здравето са електромобилите.
Високо честотни пулсиращи мощни магнитни полета променящи се при превключването на скоростите. От тези полета няма никаква защита и не могат да бъдат изолирани преминават през целия автомобил и телата на хората.