TechNews.bg
Водещи новиниНовини

Кражби на батерии спъват електромобилността у нас


Електромобилите си пробиват трудно път у нас, докато в други държави делът им бързо нараства. Причините за това са най-различни, като една от тях е свързана с особености в застрахователния процес.


Зачестяват кражбите на батерии за електрически превозни средства (електрически велосипеди, мотопеди и др.), които не попадат в обхвата на застрахователните полици, тъй като се водят консуматив, отбеляза изпълнителният председател на БСК Радосвет Радев на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.

„Това се явява пречка към по-широкото навлизане на електромобилността у нас”, убеден е Радосвет Радев. Той предложи Министерство на икономиката да проучи практиките в други държави и да вземе съгласувани с бизнеса мерки за преодоляване на проблема.

[related-posts]

В световен мащаб пазарът на електромобили за първи път превиши 1 млн. броя през миналата година. Най-много електромобили се продават в Китай, който е следван от Европа с дял от 23%, а третият по големина пазар е Северна Америка.

Българите проявяват сравнително слаб интерес към електромобилите и това се дължи на няколко фактора – ниските доходи, липсата на зарядна инфраструктура и на политика за субсидии за крайните клиенти, както и на потребителския манталитет, според специалистите в бранша.

У нас все пак има схема за насърчаване използването на електрически превозни средства, която работи чрез Националния доверителен екофонд (НДЕФ). За финансиране по схемата могат да кандидатстват централната администрация, териториалните й подразделения и общинските администрации.

Също така в София вече има 60 електромобила в схемата за споделени електромобили Spark. За няколко месеца платформата успя да увеличи двойно автопарка си и да удвои обхвата на зоните, в които може да се наеме или освободи електромобил от схемата.

още от категорията

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

И шефът на Rivian с финансов „пакет“ като Мъск: 4,6 млрд. долара

TechNews.bg

Електромобилите стават по-достъпни: CATL батерия се сменя за 99 секунди

TechNews.bg

Електрически Mercedes се сдоби с изкуствен интелект Gemini 

TechNews.bg

Нова технология определя дали електромобилът ще стигне до дома

TechNews.bg

BYD изпреварва убедително Tesla на пазара за електромобили

TechNews.bg

3 коментара

ха 18/08/2018 at 14:36

инж. Петров електромобилите имат една единствена скорост с която се кара през целия път. Превключва се към нея при тръгване и спиране. Иначе наистина електромагнитните полета са много вредни, но не по-вредни например от консервантите в храните ни.

Отговор
:о) 15/08/2018 at 09:22

Причините за трудно навлизане са:

1.Много висока цена за Българския стандарт
2.Липсва инфраструктура за зареждане – фактически трябва да си имаш къща с двор, нещо рядко срещано в градовете в България
3.Това че МВР не се справя с кражбите, всички си го знаем и …какво от това кучетата си лаят кервана си върви…

Отговор
инж. Петров 14/08/2018 at 16:09

Малко хора знаят, колко вредни и опасни за здравето са електромобилите.

Високо честотни пулсиращи мощни магнитни полета променящи се при превключването на скоростите. От тези полета няма никаква защита и не могат да бъдат изолирани преминават през целия автомобил и телата на хората.

Отговор

Leave a Reply to ха