От 9 юли тази година Google ще започне да блокира натрапчиви и вредни реклами, които пречат на възприемането на уеб съдържание на десктоп компютри и мобилни устройства, съобщи блогът на проекта Chromium.
Новата система на Google се разглежда като алтернатива на по-агресивните решения за блокиране на реклами, които на практика елиминират всякаква реклама, независимо дали е приемлива или не.
Технологията за блокиране се появи в браузъра Chrome още през февруари 2018 г., но до момента тя работи избирателно – само в някои държави. Основните усилия бяха насочени към популяризиране на принципите на оформяне на добросъвестните реклами чрез отчетите Ad Experience Report, където се появява информация за проблеми в конкретни сайтове.
От лятото на тази година блокирането от страна на Google ще стане по-строго и с по-широк географски обхват, извън пределите на САЩ и Европа. Ако собствениците на сайтове игнорират изискванията на Google, системата ще блокира всички реклами, а не само проблемните блокове.
За неприемливи рекламни елементи на десктоп компютри се считат:
- блокове, които припокриват съдържанието;
- автоматично стартиране на видео със звук;
- блокове с таймери преди затваряне;
- твърде големи блокове (с размери 970×250 или 580×400 пиксела), които не се превъртат.
В мобилните системи списъкът изглежда така:
- блокове, които са фиксирани и не се превъртат;
- блокове с броячи и таймери;
- различни видове агресивни и досадни реклами;
- блокове, които заемат повече от една трета от пространството на екрана, както и пълноекранна реклама;
- видео със звук, който се стартира автоматично.
В момента около 70 издатели от 27 държави, отговорни за около 300 домейна, са привели своите уеб ресурси в съответствие с новите изисквания на Google.