
Британската агенция по конкуренцията и пазарите CMA заплаши със солидни глоби и дори затвор знаменитостите в социалните медии, които рекламират търговски продукти със свои постове, без да указват ясно, че правят това в замяна на финансови възнаграждения.
Шестнадесет звезди от социалните медии – певци, топмодели и влогъри – са се споразумели да променят начина, по който публикуват онлайн. Те ще трябва ясно да заявяват дали са получили заплащане или каквито и да било други форми на възнаграждение, например подаръци или заеми, за своите публикации.
Онлайн препоръките в социалните медии могат да рекламират, но могат и да заблуждават, казва CMA. Агенцията не е констатирала дали влиятелните личности са извършили нарушение на потребителските регулации, но казва, че всички те доброволно са решили да променят практиките си след проведено разследване.
[related-posts]
ко обаче те не спазят споразумението, постигнато със CMA, звездите биха могли да бъдат изправени пред съда и да им бъдат наложени тежки глоби или дори лишаване от свобода до две години.
Наред с това агенцията е изпратила и предупредителни писма до редица други знаменитости, призовавайки ги да преразгледат своите публикации в социалните медии, съобщава BBC.
2 коментара
Демек да си декларират задължително неявните приходи, за да им се удържат данъци. А и освен това официалните рекламодатели към платформите да не са конкурирани от скрита реклама (вместо явно продуктово позициониране).
Не съм привърженик на това което правят, но имайки предвид горе споменатото – определено действията им не са форма на рекет. Просто законите са калпави, а те се придържат към тях…
демек рекетче (а.к.а. данъче) за парите:)) хихи хаха хохо ц ц ц… 🙂