Продажбите на услуги за облачна инфраструктура са достигнали почти 23 млрд. долара в глобален мащаб през последното тримесечие на 2018 г., бележейки ръст от 46% спрямо същия период на 2107 г. Като цяло за годината пазарът прогресира с 46% до 80 млрд. долара, според анализаторската компания Canalys.
Лидер на пазара е американският гигант Amazon с неговото подразделение Amazon Web Services (AWS), на което се падат близо една трета (32%) от приходите от продажби на услуги в сферата на публичната клауд инфраструктура в периода октомври-декември 2018 г. Този резултат е на нивото от миналата година, докато конкурентите засилват позициите си.
Microsoft Azure увеличава дела си от 14% на 16%, а Google Cloud бележи ръст от 7,6% до 8%. Сред лидерите на пазара – в топ 10 – попадат още Alibaba Cloud (4%), IBM Cloud, Salesforce, Oracle, NTT Communications, Tencent Cloud и OVH.
Като ново поле за конкуренция между AWS и Microsoft Azure се очертават скандинавските държави, а китайската Alibaba Cloud се опитва да наложи своите облачни услуги в други части на Европа – Великобритания, Франция и Швеция, отбелязва Canalys.
Услугите за облачна инфраструктура предоставят основните компоненти, необходими за поддържане на корпоративни проекти за дигитална трансформация, вкл. интернет на нещата, нови възможности за клиентите, използване на големи данни и анализ, внедряване на машинно обучение и изкуствен интелект за автоматизация на процесите, поясняват анализаторите.
Динамиката на клауд пазара се промени през последните 12 месеца и все повече компании предпочитат много-облачните и хибридните среди, за да се възползват от предимствата на различни доставчици на услуги и модели, в зависимост от изискванията към приложенията и данните, към съвместимостта, разходите и производителността.