Eдин от супермаркетите на френската верига Franprix започна тестове на роботи, които помагат на клиентите при покупката и доставката на стоките до дома им, съобщи Ройтерс. Партньор на супермаркета е младата компания TwinswHeel.
Роботизираната услуга е насочена преди всичко към възрастни и хора с ограничени възможности. Тя е безплатна за клиентите на супермаркета.
С помощта на бутон „Следвай ме“, клиентът подканя робота да го опознае и запомни неговата външност, след което машината неотклонно го следва из целия магазин. С едно зареждане на батерията роботът може да измине 25 километра.
Роботът има товарен отсек с обем 40 литра, където складира покупките. След заплащане на стоките, роботът съпровожда човека до неговия дом, за да му помогне с пренасянето, и едва тогава се завръща в магазина.
В момента компанията тества само три робота. На улицата те са следвани от оператор, тъй като Franprix все още няма разрешение за използване на самоуправляем транспорт.
Когато законодателството бъде променено и резултатите от изпитанията послужат за подобряване на робота, веригата супермаркети планира да приложи тази робо-практика и в други свои магазини.
Освен това роботът може да се използва и като куриер за поръчки по интернет. В този случай, когато пристигне при получателя, роботът ще изпраща съобщение с код за отключване на контейнера с поръчката.
Franprix си партнира в проекта с младата френска компания TwinswHeel. Към момента веригата наброява около 900 магазина с общ оборот за миналата година в размер на 1,6 млрд. евро.
Ето една компания (за TwinswHeel говоря), която знае как да се рекламира, за да бъде закупена. Тук не е най-важното колко добра е технологията й, а целта е да имат колкото се може повече магазини клиенти.