Анализатори регистрираха минимален спад на пазара за ноутбуци през първото тримесечие на годината. Продължава влиянието на дефицита на процесори от Intel, но то не е толкова силно върху мобилните компютри, колкото върху десктопите, отчита TrendForce.
В периода януари-март производителите са доставили на световния пазар общо 36,97 млн. лаптопа. Това е само с 0,8% по-малко, в сравнение с първото тримесечие на 2018 г., когато на пазара постъпиха 37,27 млн. ноутбука.
Американските РС брандове практически не са пострадали от недостига на процесори. В същото време тайванските производители Acer и Asus, както и китайската Lenovo, в пълна степен са почуствали негативните последствия от дефицита на процесори, отбелязва TrendForce.
HP отстоява лидерство на пазара за ноутбуци вече 12 тримесечия поред. В периода януари-март 2019 г. компанията контролира 25% от световния обем на доставките на ноутбуци или 9,23 млн. устройства, бележейки ръст от 2,6% на годишна база.
В условията на ограничени доставки на процесори, Intel отдава приоритет на американските компании. Това е позволило на HP и други американски брандове като Dell и Apple да увеличат продажбите, сочи анализът на TrendForce.
Dell държи второ място с доставените на пазара 7,57 млн. ноутбука. Дори в условията на сезонно отслабване на търсенето, доставките на Dell са нараснали с 22% както спрямо предходното тримесечие, така и на годишна база.
Анализаторите свързват тенденцията на подем с подготовката на компаниите за очакваното засилване на търговската война между САЩ и Китай. Позитивно влияние оказват също усилията на производителите да разширят каналите си за продажби в Европа.
Lenovo, третият по големина играч на пазара, регистрира спад от 15,5% на доставките до 6,67 млн. броя, което е пряко следствие от недостига на интелски процесори. В опит да компенсира дефицита, китайският производител увеличи покупките на процесори от AMD и ги вгради в 30% от новите си ноутбуци.
Именно Lenovo е лидер сред РС брандовете по отношение на усвояването на AMD процесори, но анализаторите от TrendForce поставят под въпрос целесъобразността на тази стратегия.
Четвърта на пазара е Apple, която през първото тримесечие е увеличила доставките си на лаптопи с почти 10%, в сравнение с миналогодишните показатели – до 3,15 млн. ноутбуци. Отчасти това се дължи на факта, че при недостиг на интелски процесори в края на 2018 г., компанията отложи пускането на новите си модели за първото тримесечие на 2019 г.
Asus и Acer, които не се ползват с такава поддръжка от Intel, както американските си конкуренти, са намалили доставките съответно с 23,3% и 9,5%. Двете тайвански компании са пуснали на пазара 2,54 и 2,51 млн. лаптопа и заемат пето и шесто място с дялове 6,9% и 6,8%.
Определено мкропроцесорите Intel са номер 1 на пазара.